معاون اسبق سیاسی، امنیتی استانداری یزد با تاکید بر لزوم به نمایش گذاشتن حقایق قدسی اماکن مذهبی شهر تاریخی یزد از سوی هنرمندان برای گردشگران خارجی، گفت: شهر تاریخی یزد مظهر هنر اصیل ایرانی و اسلامی است و باید هنرمندان این ظرفیت و هنر ارزشمند را به جهانیان معرفی کنند.
کد خبر: ۷۳۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 16 April 2019

«غلامحسین دشتی» ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت «سیدمرتضی آوینی» و بیان این که شهر تاریخی یزد مظهر هنر اصیل ایرانی و اسلامی است، از هنرمندان خواست تا این ظرفیت و هنر ارزشمند را به جهانیان معرفی کنند.

وي در اين باره اظهار کرد: مجموعه «امیرچخماق» و «مسجد جامع کبیر یزد» به عنوان نمونه‌ای از نماد تمدنی و شاهکار معماری و هنری این دیار به شمار می رود.

دشتي با تاکید بر لزوم به نمایش گذاشتن حقایق قدسی اماکن مذهبی شهر تاریخی یزد از سوی هنرمندان برای گردشگران خارجی که تشنه مفاهیم توحیدی و الهی هستند، گفت: سالیان متوالی است که فرهنگ غربی، انسان متعالی را انسانی شیطانی معرفی کرده و غربی‌ها امروز از ساختمان‌های معماری غربی دلزده‌اند و به همین دلیل عشق و علاقه خاصی به اماکن تاریخی بویژه مذهبی ما دارند؛ اماکنی که با معماری اسلامی و گنبدها و گلدسته‌های زیبا، بشریت را به فطرت اصلی خود یعنی فطرت الهی دعوت می‌کند.

معاون اسبق سیاسی، امنیتی استانداری یزد در بخش دیگر سخنان خود با محکوم کردن اقدام خصمانه دولت آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز جهان در شرایط حساس تاریخی خود قرار دارد و درحالی که ريیس جمهور احمق آمریکا دولت عربستان را گاو شیرده خطاب می‌کند، در مقابل ایران کرنش کرده و عاجزانه از ایران می‌خواهد تا به درخواست‌‌هایش توجه کند.

معاون اسبق سیاسی، امنیتی استانداری یزد خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها شکست‌های متعدد خود در منطقه را از چشم سپاه می‌بینند چرا که آنان طرح‌‌های مهمی را دنبال کردند که هیچ کدام به سرانجام نرسید و دقیقاً عنوانی که به سپاه اطلاق کرده‌اند شایسته خودشان است.

وی تصریح کرد: این اقدام آمریکایی‌ها باعث محبوبیت بیشتر سپاه و حضور قدرتمند سپاهیان اسلام در منطقه شد.

این مسئول در پایان اشغال افغانستان، عراق و سوریه، راه اندازی جنگ، اختلاف بین شیعه و سنی و انزوای ایران در منطقه را از مهمترین پروژه های آمریکایی‌ها در منطقه برشمرد و اظهار کرد: آنها بابت این پروژه‌ها بیش از 7 تریلیون دلار هزینه کردند و هم‌اکنون با وجود تعداد زیاد نیروهایشان در عراق و افغانستان نتوانستند کاری انجام دهند و حتی باید مخفیانه به این کشورها سفر کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار