روزهای ناخوش آموزش و پرورش!
پاسخ اردشیر یاری آنقدر عجیب و غیرمسئولانه می نماید که گویا اگر پرسنل تصمیم بگیرند در پست های اداری کار نکنند ، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد! و یا اینکه یاری از منافعی در این مناصب اداری خبر دارد که مطمئن است با اعلام این سخن ، هیچ پرسنل اداری حاضر به انصراف از کار در ادارات نیست!
کد خبر: ۷۳۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 16 April 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بی شک عیال وارترین وزارتخانه دولت آموزش و پرورش است که علاوه بر تعداد پرسنل حقوق بگیر بالا ، به نوعی با اکثریت جامعه هم ارتباط دارد . موفقیت و یا عدم موفقیت حال و آینده جامعه را می توان به موفقیت برنامه ها در آموزش و پرورش دانست . اما این دستگاه فرهنگی ، آموزشی چند سالی است که گاه و بی گاه شاهد اعتراضات و شکوه هایی از طرف پرسنل خود بر علیه تبعیض و نادیده گرفتن ها از طرف دولت ، مجلس و روسای جمهور است . جنس اعتراضات در همه نقاط کشور شباهت زیادی به هم دارد و به نوعی معمولا اعتراضات به مسائل مالی بر می گردد . هر از گاهی با اعتراضات معلمین و یا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس ، وعده هایی داده می شود اما به هر دلیلی این وعده ها تاکنون چندان محقق نشده است به گونه ای که بتواند یکبار برای همیشه مساله معیشت معلمان را حل کند. اخیرا برخی از کارکنان اداری و معلمان ادارات اموزش پرورش شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد ضمن برخی اعتراضات خواهان پرداخت ۷ ماهه اضافه کاری خود شده بودند.
بنابر این گزارش برخی از کارکنان اداری و معلمان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با برقراری تماس با خبرنگاران خواستار پیگیری پرداخت مطالبات خود شدند.
کارکنان اداری آموزش و پرورش می‌گویند: ۷ ماهه اضافه کاری آنان پرداخت نشده در حالی در استان‌های دیگر این مطالبه به حق کارکنان پرداخت شده است.
همچنین حق التدریس و اضافه کاری معلمان غیرموظف نیز ۶ ماهه معوق است و معلمی که به صورت دو شیفت فعالیت دارد نیز حق الزحمه آنان ۶ ماه بوده که پرداخت نشده است.
همچنین بنا به بررسی‌های انجام شده حق الزحمه امتحانات یعنی نیروهایی که کار برگزاری امتحانات نهایی سوم و پیش دانشگاهیبر عهده دارند از سال ۹۶ تاکنون پرداخت نشده است.
کارکنان اداری آموزش و پرورش می‌گوید: به دلیل اداری شدن ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان از حقوق آنها کم شد و تنها دل خوشی آنان به اضافه کاری بوده که در این صورت مجبور به استعفاء و تدریس در مدارس هستند.
 
از راهکار عجیب معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد! تا کلید خوردن استیضاح وزیر!
 
راهکار عجیب معاون پشتیبانی آموزش و پرورش!
اما این اعتراضات باعث شد تا معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به راحتی و با یک جواب ساده و عجیب فرهنگیان را غافلگیر کند!
اردشیر یاری در این خصوص با تاکید بر اینکه هیچ استانی اضافه کار کارکنان اداری را پرداخت نکرده است، گفت: هر فردی بتواند ثابت کند ریالی به استانی بابت این موضوع پرداخت شده جایزه می‌دهیم.
یاری افزود: البته این امکان وجود دارد برخی استان‌های برخوردار از جمله البرز با درآمد اختصاصی ۴۰ میلیارد تومان اضافه کار و مطالبات کارکنان را پرداخت کرده باشند.
وی با بیان اینکه استانی همچون البرز با استان بدون درآمدی مثل کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه نیست، ادامه داد: به طور حتم شرایط آموزش و پرورش در سال ۹۸ به مراتب بدتر از سال گذشته است.
یاری تاکید کرد: اجباری برای ماندن هیچ نیروی اداری نیست و اگر سال ۹۸ چشم انتظار اضافه کار بوده یقین داشته باشند شرایط بسیاربدتر است!
یکی از فرهنگیان به تابناک گفت : پاسخ اردشیر یاری آنقدر عجیب و غیرمسئولانه می نماید که گویا اگر پرسنل تصمیم بگیرند در پست های اداری کار نکنند ، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد! و یا اینکه یاری از منافعی در این مناصب اداری خبر دارد که مطمئن است با اعلام این سخن ، هیچ پرسنل اداری حاضر به انصراف از کار در ادارات نیست!
این فرهنگی که نخواست نام وی فاش شود ، افزود : قرار نیست اردشیر یاری ، مشکل بودجه لازم جهت تامین معوقات را به صورت اختصاصی برای کهگیلویه و بویراحمد ، حل کند اما خود وی می داند در صورت تصمیم نیروهای اداری برای استعفا ، ادامه کار ادارات بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود . لذا حداقل از مسئولین آموزش و پرورش انتظار می رود به گونه ای سخن بگویند که حمل بر این نشود که فرهنگیان با هر شرایطی حاضر به ادامه کار در مناصبی هستند که اجباری به ماندن در آن ندارند.
 
از راهکار عجیب معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد! تا کلید خوردن استیضاح وزیر!
 
استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
از طرف دیگر گویا از آنجائیکه عمده مشکلات آموزش و پرورش به حوزه مسائل مالی بر می گردد ، گزینه استیضاح وزیر آموزش و پرورش ساده ترین راهکاری است که مجلسیان پیش روی خود می بینند و این دور باطل را در همه دوره ها تکرار می کنند!
بنابراین گزارش ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، از کلید خوردن طرح استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برخی از نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح بطحایی هستند و تاکنون 29 تن از نمایندگان طرح مذکور را امضا کرده‌اند.

وی در تشریح محور‌های طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: برخی از عزل و نصب‌ها در ادارات آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان و همچنین وضعیت نامناسب مدارس در این استان از جمله محور‌های طرح استیضاح بطحایی است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمت از دیگر محور‌های طرح استیضاح مذکور است.

علیم‌ یارمحمدی یکی از طراحان این طرح به خبرنگار پارلمانی تسنیم گفته است که این طرح دوشنبه هفته آینده و پس از جمع‌آوری امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
متاسفم واقعا. یاری اگه راس میگه ، خودش اول استعفا بده.
sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
واقعا درسته همسر کارمنداموزش پرورش من چند ماهه اضافه کار نگرفته میگه از خرداد تو خونه میشینم مثل معلم ها و دیگه اداره نمیرم اقلا با بچه خودم باشم دلم خوشتره
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
خدا پدر و مادر یاری را بیامرزه حرف حق را زده بنده هم در اداره کار می کردم دیدم برام نمی صرفه رفتم مدارس این که کار مشکلی نیس هر کوری جلوی چشم خودش را بهتر می بینه اگه ناراحتین بفرمایین مدارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار