ریيس مركز پژوهش هاي كاربردي سازمان زمين شناسي با تایید خبر رانش زمین در البرز گفت: در اثر بارندگي هاي اخير در استان البرز، رانش زمين در مسير رودخانه دروان رخ داده است.
کد خبر: ۷۳۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 13 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فریبرز قریب با بیان اينکه این رانش، مسير رودخانه را مسدود كرده و سبب تشكيل يك درياچه طبيعي شده است، افزود: اين احتمال وجود دارد كه بر اثر تجمع آب، سد طبيعی ايجاد شده مجددا شكسته شود و خطر سيل و آب گرفتگي براي روستاهاي پايين دست وجود دارد.
مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز هم در مورد این حادثه و تبعات آن گفت: به علت اعلام این خطر بلافاصله فرمانداران کرج و ساوجبلاغ در حالت آماده باش قرار گرفته و اولین محله پایین دست این منطقه با نام بریانچال با هشت خانوار تخلیه و هشدارهای لازم برای ساکن نشدن در حاشیه مسیر رودخانه های دروان و در ادامه رودخانه کردان صادر شد. 
وی افزود: هم اکنون فرمانداران، نیروهای امدادی و انتظامی کرج و ساوجبلاغ در حالت آماده باش هستند و دستور بررسی بیشتر به سازمان آب منطقه ای اعلام شده است. 
روستای دروان از توابع بخش مرکزی شهرستان کرج و استان البرز در 22 کیلومتری شمال غربی کرج قرار گرفته‌است. جاده روستای دروان از منطقه باغستان کرج آغاز مي شود و پس از عبور از روستاهای آتشگاه، نوجان و خوارس به این روستا می‌رسد.
رودخانه دروان نيز از تلاقی دو رود به نام هاي گته رودخانه و خورد رودخانه به وجود می آید و در ادامه بعد از رد شدن از این روستا به روستاهای پایین دست مانند خوارس بیرانچال برغان می رسد.

برچسب ها: رانش زمین ، تخلیه ، دروان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار