از ۱۱ زلزله مهم هفته گذشته، ۳ زلزله ۳.۲ تا ۳.۹ در استان فارس به ثبت رسید ضمن آنکه شهرستان حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان با دو زلزله بزرگ‌تر از ۳ لرزید.
کد خبر: ۷۳۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۴ 13 April 2019

از ۱۱ زلزله مهم هفته گذشته، ۳ زلزله ۳.۲ تا ۳.۹ در استان فارس به ثبت رسید ضمن آنکه شهرستان حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان با دو زلزله بزرگ‌تر از ۳ لرزید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته ۱۱ زلزله بزرگ‌تر از ۳ و کمتر از ۴ در ۸ استان کشور رخ داد که جزئیات آن به این شرح است:

شنبه ۱۷ فروردین

در بهاباد یزد زلزله ۲.۹، جویم استان فارس زلزله ۲.۷، فاضل آباد استان گلستان زلزله ۲.۶، خورموج استان بوشهر زلزله ۲.۶ و سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ رخ داد.

ریوش استان خراسان رضوی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۸ کیلومتری ریوش، ۴۳ کیلومتری کدکن و ۴۴ کیلومتری خلیل آباد این استان گزارش شد.

جویم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ را تجربه کرد که عمق آن در ۹ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری جویم، ۲۸ کیلومتری شهر پیر و ۲۹ کیلومتری بنارویه این استان بوده است.

یکشنبه ۱۸ فروردین

در شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹، سومار استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۵ و ۲.۸، قنوات استان قم زلزله ۲.۹، آبدانان استان ایلام زلزله ۲.۶، وزوان استان اصفهان زلزله ۲.۷، رخ داد.

در مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۴ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۲۱ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل این استان و ۴۳ کیلومتری محمدآباد ریگان و ۷۶ کیلومتری فهرج استان کرمان بوده است.

دوشنبه ۱۹ فروردین

زلزله ۳.۲ بندر چارک استان هرمزگان اولین رخداد لرزه‌ای روز ۱۹ فروردین ماه بوده که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۲۶ کیلومتری بندر چارک، ۲۹ کیلومتری جناح و ۳۷ کیلومتری جزیره کیش این استان بوده است.

لامرد استان فارس زلزله ۲.۹، سومار استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۷، ۲.۹ و ۲.۶، کلور استان اردبیل زلزله ۲.۸، کازرون استان فارس زلزله ۲.۸، علامرودشت استان فارس زلزله ۲.۹، سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ و راور استان کرمان زلزله ۲.۷ را تجربه کردند.

در جندق استان اصفهان زلزله ۳ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین لرزه در ۷۵ کیلومتری جندق، ۱۰۳ کیلومتری چوپانان و ۱۱۵ کیلومتری انارک این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۲۰ فروردین

در لافت استان هرمزگان زلزله ۲.۶، جلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶ و جندق استان اصفهان زلزله ۲.۷، صحنه استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ و سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ رخ داد.

محمله استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتر را تجربه کرد. کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری محمله ،۲۷ کیلومتری علامرودشت و ۳۰ کیلومتری خنج این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۱ فروردین

مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید. عمق این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری و کانون آن در ۱۹ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل و ۷۹ کیلومتری گلمورتی استان سیستان و بلوچستان و ۶۵ کیلومتری محمدآباد ریگان استان کرمان بوده است.

لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این زمین لرزه در ۹ کیلومتری لیکک و ۳۳ کیلومتری لنده استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۴ کیلومتری جایزان استان خوزستان بوده است.

در سرپل دهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، ریز استان بوشهر زلزله ۲.۸، علامرودشت استان فارس زلزله ۲.۸، صحنه استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

زلزله ۳ سروآباد استان کردستان در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این روز بوده است که در ۶ کیلومتری سرو آباد و ۲۲ کیلومتری شوئیشه استان کردستان و ۲۳ کیلومتری نودشه استان کرمانشاه به ثبت رسید.

راز استان خراسان شمالی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزید. عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۹ کیلومتری راز، ۲۷ کیلومتری پیش قلعه و ۳۶ کیلومتری آشخانه این استان بوده است.

پنج شنبه ۲۲ فروردین

گراش استان فارس زلزله ۳.۹ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری گراش، ۱۸ کیلومتری اوز و ۱۸ کیلومتری لار این استان گزارش شد.

در تسوج استان آذربایجان شرقی دو زلزله ۲.۷ و ۲.۵ به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار