رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای شهر یزد با اشاره به انجام وظیفه از سوی این شورا در مهلت قانونی گفت: گزینه های شهرداری یزد نتیجه خرد جمعی و مورد حمایت بود.
کد خبر: ۷۳۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ 07 April 2019

غلامعلی سفید در دیدار برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد اظهار داشت: روند انتخاب شهردار شهر جهانی یزد توسط شورای شهر قانونی بوده و شورا وظیفه خودش را در مهلت قانونی و بسیار زودتر از آن انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اولین انتخاب شورای شهر یزد هم شخصی بود که خرد جمعی یزد وی را پذیرفت و همه از وی حمایت لازم را انجام دادند اما توسط وزارت کشور تایید نشد.

سفید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد به ویژه ظرفیت‌های گردشگری افزود: جمعیت گردشگران یزد سال گذشته در ایام نوروز 850 هزار نفر بوده و امسال این آمار به بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر رسید که بیش از دو برابر سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تاکید شورا بر نظافت شهر یزد و میزبانی مناسب از گردشگران بود ادامه داد: با وجود این افزایش آمار خدمات ارائه شده به شدت مورد تایید و رضایت گردشگران بود و هیچ زمانی نبود که در شهر عدم نظافت به صورت محسوس دیده شود و در طول روز چند مرتبه بحث نظافت معابر در شهر یزد انجام می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه تلاش شد تا شهر یزد نبود شهردار را احساس نکند و کم و کاستی در این زمینه نباشد اضافه کرد: وضعیت ارائه خدمات به حدی بود که اصلا نبود شهردار احساس نمی‌شد و مجموعه شهرداری با سرپرستی آقای مشتاقیون به نحو بسیار مطلوبی امور را پیش بردند.

سفید در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور از جمله گلستان، لرستان و خوزستان عنوان کرد: الان مقداری از امکانات شهرداری یزد برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده اعزام شده‌ و با این وجود باز هم با تمام توان فعالیت صورت گرفته است.

وی افزود: بیشترین بحث خدمت‌رسانی در سطح شهر در ایام نوروز و برای گردشگران نوروزی و شهروندان یزدی، توسط شهرداری انجام شده و در این زمینه با تمام توان و نیروها کار انجام شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم در این دیدار اظهار داشت: به نظر می‌رسد که در حق شورا در بحث انتخاب شهردار اجحاف می‌شود چرا که اتفاقا رکورد انتخاب شهردار در کل کشور مربوط به یزد است و هیچ شورایی به اندازه ما شهردار انتخاب نکرده است.

ونوس عامری ادامه داد: شورای شهر در مهلت مقرر شهردار انتخاب کرد ولی بحث با وزارت کشور طول کشید و شورا در این زمینه مقصر نبود؛ ما خواهان آقای زینی‌وند بودیم که از وزیر کشور پست گرفت و به سیستان و بلوچستان رفت و دوباره هم آقای سید حسینی را انتخاب کردیم که باز هم وزارت کشور گزینه یزد را تایید نکرد.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار