کد خبر: ۷۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 06 April 2019

تابناک / آخرین ساعات سال ۹۷ بود که خبرهایی ضدونقیض از عدم احراز صلاحیت حسین علیقلی زاده در رسانه‌ها مطرح شد. اگرچه پس‌ازآن این خبر توسط برخی از اعضای شورا رد شد، اما محمدحسن علیپور در واکنش به انتقادات علیه شورانشینان وعده انتخاب شهردار جدید داد تا بر روی شایعه رد صلاحیت علیقلی زاده صحه بگذارد.

 

در این میان نام گزینه‌های مختلفی در محافل خصوصی و غیررسمی مطرح‌شده است که از میان آن‌ها به بررسی جدی‌ترین گزینه‌های تصدی بر شهرداری رشت خواهیم پرداخت.

 

نخستین فردی که نامش به‌عنوان گزینه‌ای جدی در محافل مختلف مطرح می‌شود، رحیم شوقی است. شوقی بارها نامش به‌عنوان گزینه شهرداری رشت مطرح‌شده اما هیچ‌گاه به‌صورت جدی و البته رسمی وارد بازی انتخاب شهردار نشده است. شوقی در حال حاضر معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

 

دومین فرد اما چهره‌ای کاملاً آشنا در موضوع انتخاب شهردار است. رضا ساغری گزینه همیشگی انتخاب شهردار برای بار چهارم نیز نامش به‌عنوان گزینه تصدی بر شهرداری رشت مطرح‌شده است و اکنون دارای شانس بسیار زیادی برای تصدی بر شهرداری رشت دارد. شهردار اسبق رشت در سه بار گذشته به ترتیب یک، چهار و صفر رأی از شورانشینان اخذ کرد تا هر بار از تصدی بر کرسی شهرداری رشت باز بماند. اما شاید این بار موضوع کمی متفاوت باشد!

 

سیروس شفقی اما گزینه دیگر تصدی بر شهرداری رشت است. فرماندار اسبق رشت و آستارا برای بار دوم نامش به‌عنوان گزینه شهرداری مطرح می‌شود، هرچند که در بار نخست نامش در بین گزینه‌های نهایی قرار نگرفت. شفقی البته در کرج خاطرات تلخ و شیرین متفاوتی دارد. فرماندار سابق شهرستان کرج حتی یک‌بار به‌عنوان شهردار کلان‌شهر کرج نیز انتخاب شد اما وزیر کشور به دلیل آنچه نیاز دولت به حضور شفقی در شهرستان کرج عنوان کرده بود از ابلاغ حکم برای آقای فرماندار خودداری کرد. حال باید دید با توجه به تجربه رد صلاحیت یک‌باره‌ی شفقی اعضای شورا بار دیگر وی را به‌عنوان شهردار انتخاب خواهند کرد یا در این شرایط بحرانی شورا چنین ریسکی نخواهند کرد؟!

 

سید جواد میرحسینی گزینه دیگر تصدی بر شهرداری رشت است. فردی که او را نزدیک به رضا رسولی و بهراد ذاکری می‌دانند و البته یک‌بار نیز به‌عنوان کاندیدای شهرداری رشت مطرح‌شده است. میرحسینی از گیلانی‌های ساکن تهران است و پیش‌ازاین یک‌بار به‌عنوان گزینه شهرداری رشت پا به عرصه انتخاب شهردار گذاشت اما برای ارائه برنامه به رشت نیامد!

 

بهزاد افشار آخرین گزینه جدی تصدی بر شهرداری رشت است. مدیرکل پیشین امور شوراهای وزارت کشور یکی از جدی‌ترین گزینه‌های تصدی بر شهرداری رشت است. فردی که البته برخی او را گزینه مستقیم وزارت کشور برای شهرداری رشت می‌دانند و خیال وی از بابت اخذ تائید صلاحیت راحت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار