رئوفی‌نسب عنوان کرد:
مدیرعامل سد دز گفت: خروجی سد دز از سه هزار به 2500 مترمکعب بر ثانیه کاهش داده شد و آورد رودخانه دز نیز رو به کاهش است و حدود دو هزار مترمکعب آورد داریم و این به این معنا است که در حال کاهش ارتفاع دریاچه هستیم و باید برای سیلاب های پیش رو آماده شویم.
کد خبر: ۷۳۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 05 April 2019

سعید رئوفی نسب در خصوص وضعیت سد دز اظهار کرد: تمام تلاش مان را کردیم تا کمترین خسارت به پایین دست وارد شود اما در هر صورت آوردها بسیار سهمگین و سنگین بوده است و اگر سد کرخه و دز نبود، تمام خوزستان حتما به زیر آب می رفت.

وی بیان کرد: ما تنها نزدیک به 30 درصد از آوردها را رهاسازی کرده ایم و حدودا 70 درصد آب را در سد مهار کرده ایم. پیک سیلاب ما به شش هزار مترمکعب بر ثانیه رسید، در حالی که خروجی ما در پیک حداکثر سه هزار و 550 مترمعکب بر ثانیه بوده است. با تلاش شبانه روزی توانستیم هم کارمان را به نحو احسن انجام دهیم و هم اینکه به نیابت از مجموعه آب و برق خوزستان، به مردم اطلاع رسانی کنیم و واقعیت ها را به آنها بگوییم و از شایعات جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سد دز گفت: در حال حاضر خوشبختانه آورد رودخانه دز رو به کاهش است و ما خروجی را بر این اساس کاهش داده ایم. همچنین بر اساس دستورالعمل نیمه های شب و ساعت 2 بامداد از اتاق مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان که توسط شخص وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان و استاندار و همچنین دیگر مسوولان رصد می شود، خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه به 2500 مترمکعب بر ثانیه کاهش داده شد. آورد رودخانه دز رو به کاهش است و حدود دو هزار مترمکعب آورد داریم و این به این معنا است که در حال کاهش ارتفاع دریاچه هستیم و باید برای سیلاب های پیش رو آماده شویم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط در سد دز عادی و سد در سلامت کامل است و هیچ مشکلی نبوده است. همچنین سرریز از روی سد نداشته ایم و از طریق دریاچه های مخصوص تخلیه آب، مقداری آب رهاسازی شد تا بتوانیم هم سلامت سد را حفظ کنیم و هم اینکه کمترین خسارت به پایین دست وارد شود.

رئوفی نسب عنوان کرد: از مردم می خواهیم به شایعات توجه نکنند و تلاش کرده ایم به صورت مستقیم از فرصت های به دست آمده با مردم صحبت کنیم تا واقعیت ها را بگوییم.

وی با اشاره به بارندگی های روزهای پیش رو نیز گفت: خوشبختانه بارش های روزهای جمعه و شنبه ضعیف است، نگرانی وجود ندارد و گویا از 20 فروردین ماه به بعد، مجددا بارش های سنگینی را خواهیم داشت و به همین دلیل در حال کاهش ارتفاع دریاچه هستیم و حدود 150 میلیون مترمکعب از حجم دریاچه خارج شده است و اگر بتوانیم همین مقدار را مجددا خالی کنیم، ان‌شاءالله برای آوردها و سیلاب های بعدی آماده خواهیم شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سد دز ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار