اگر سیل مهیبی که جنوب غرب کشور را درنوردید، برای بخشی از مردم ایران ویرانی به همراه داشت، برای برخی از شرکتهای هواپیمایی حسابی نان داشته است. چرا که یک شبه نرخ بلیت هواپیما تا سقف ممکن گران شد.
کد خبر: ۷۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 04 April 2019

ماهی‌گیری ایرلاین‌ها از سیلاب گل‌آلود؛ تعزیرات ورود می‌کند؟

به گزارش تابناک از تهران ، در سیل امسال، مردم گلستان داوطلبانه برای جلوگیری از ویرانی شهرها و روستاها، سوار قایق شدند تا جلوی تخریب بیشتر سیلاب را بگیرند، قایق چند نفر از داوطلبان مردمی واژگون شد و خانواده های زیادی عزادار شدند. در شیراز، سیل، حدود 200 خودرو را در هم کوبید، ولی اصناف مختلف شیرازیها، اطلاعیه دادند و خانه و کاشانه خود را به رایگان در اختیار مسافران گذاشتند، خودروها را به رایگان تعمیر کردند تا تلخی کشته شدن 22 هموطن در سیل شیراز با ناکامی خرابی خودروی مسافران بیشتر نشود.

در استانهای سیل زده جنوب غرب کشور، نیروهای مردمی، هلال احمر و نیروهای مسلح، شبانه روز تلاش کردند تا جلوی خرابی های سیلاب را بگیرند، ولی باز هم در میان عزم ملی برای جلوگیری از آسیب بیشتر سیلاب، برخی شرکتها و اشخاص پیدا می شوند که از آب گل آلود ماهی بگیرند. اینطور که اخبار می گوید شرکتهای هواپیمایی ناگهان نرخ بلیت خود را افزایش داده اند.

واقعیت های میدانی حکایت از آن دارد که برخی مسیرهای جنوب غرب کشور به کلی مسدود است. هر چند وزارت راه قول داده است تا ابتدای هفته آینده، شریانهای اصلی زمینی استانهای سیل زده بازگشایی شود ولی هم اکنون دسترسی زمینی به برخی از شهرها، به سختی مقدور است. حتی راه آهن هم اطلاعیه داده که مسیرها مسدود است و مسافران برای پس گرفتن پول بلیت خود اقدام کنند.

به بیان دیگر دسترسی مسافران نوروزی سایر استانها برای بازگشت به خانه و کاشانه خود از استانهای جنوب غرب کشور، فقط از طریق هوایی امکان دارد که آن هم خبر رسیده که نرخ بلیت هواپیما، نجومی شده است.

یکی از نمایندگان مجلس از استان خوزستان با انتشار تصویر نرخ ۸۰۰ هزار تومانی بلیت یکی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر اهواز- تهران پرسیده است آیا ارتباطی بین سیل زدگی و مسدودشدن راه زمینی استانهای جنوب غرب کشور با نرخ های نجومی هواپیماسواری وجود دارد؟ به نظر می‌رسد شرکت های هواپیمایی بلیت هواپیما با استفاده از نهایت سقف تعیین شده برای بلیت هواپیما، سعی دارند در محدوده قانونی نرخ ها، هر چه می توانند از مسافران پول دریافت کنند.

در این شرایط تنها جایی که پناه مردم است، نهادهای دولتی جلوگیری از گران فروشی و سوءاستفاده از موقعیت بحرانی این روزهاست. انتظار می رود سازمانهایی مانند تعزیرات و وزارت راه و شهرسازی با توجه به موقعیت بحرانی که در استانهای جنوب غرب کشور وجود دارد، با استفاده از اختیارات قانونی در شرایط ویژه (فورس ماژور) سقف مجاز نرخ بلیت هواپیما را کاهش داده تا جلوی سوءاستفاده شرکتهای هواپیمایی را تا حد ممکن بگیرند.

این را باید در نظر داشت که نرخ های مصوب در سایت سازمان هواپیمایی اعلام شده و شرکتهای هواپیمایی تا حدود سقف مجاز نرخها، می توانند قیمت بلیت را افزایش دهند ولی درک شرایط اضطراری حاکم بر جنوب غرب کشور، باعث می شود دست کم شبهه و شایبه گرانفروشی و ماهیگیری از سیلاب گل آلود به وجود نیاید.

با این حال مسافران می‌توانند در صورت نیاز و مشاهده هر گونه تخلف در نحوه توزیع وقیمت بلیت هواپیما ابتدا به شرکت مربوطه و با شماره تلفن‌های اعلامی تماس گرفته یا از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی شکایت خود را ارسال کنند، علاوه بر این شماره تلفن شرکت‌های هواپیمایی مختلف در سایت سازمان هواپیمایی اعلام شده است که مسافران می‌توانند در صورت نیاز و مشاهده هر گونه تخلف در نحوه توزیع و قیمت بلیت هواپیما به آن مراجعه کنند.

 

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار