فرماندار پیرانشهر گفت: 100 هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به دلیل آب‍گرفتگی، به میزان پنج میلیارد تومان دچار خسارت شدند.
کد خبر: ۷۳۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 02 April 2019

100 هکتار از اراضی شهرستان پیرانشهر به دلیل آبگرفتگی دچار خسارت شدند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی ترابی، با اشاره به وقوع بارش‍‍‍های چند روز اخیر در شهرستان پیرانشهر از آمادگی و اقدامات ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان در مقابله با وقوع سیلاب در این شهرستان گفت و افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این راستا صورت گرفت تخلیه سه منزل مسکونی خارج از محدوده شهر به دلیل احتمال رانش زمین بود که با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری این شهر ساکنان این منازل در محلی امن جایگزین شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان پیرانشهر در چند روز اخیر با بارش 80.2 میلیمتر در رتبه پربارش‍ترین شهرستان استان قرار داده شده است، اما اقدامات مناسب و پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران شهرستان پیرانشهر باعث شد که در هیچ یک از مناطق شهر و روستاهای این شهرستان بحران سیل و تخریب منازل گزارش نشده است.

رییس ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پیرانشهر افزود: 100 هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به دلیل آب‍گرفتگی، به میزان 5 میلیارد تومان دچار خسارت شدند، این در حالی است که این شهرستان بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است و در صورت از پیش آماده نبودن شهرستان، این میزان خسارت می‍‌توانست بسیار بیش از این باشد.

ترابی یادآور شد: 55 منزل مسکونی این شهرستان دچار آب‍گرفتگی شده بودند که البته آب به داخل منازل ورود نکرده و تنها به محوطه حیاط این منازل رسوخ و خسارتی به بار نیاورده بود.

فرماندار پیرانشهر خاطر نشان کرد: لایروبی کانال‍ها و معابر آب داخل شهری و روستایی، رهاسازی 13 متر مکعب بر ثانیه آب سدهای این شهرستان از جمله سد سیلوه و تقسیم شهرستان به 6 منطقه و استقرار یک مدیر برای هر منطقه به همراه فعالیت سمن‍های مردم نهاد در کنار حضور کمک‍های لجستیکی مردمی از جمله اقدامات اساسی بود که شهرستان پیرانشهر را از وقوع بحران سیلاب مصون نگه داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار