فرماندار ویژه آبادان :
فرماندار ویژه آبادان گفت:جای هیچ نگرانی نیست تا برطرف شدن کامل بحران اروند رود در کنارمردم اروندکنار هستیم.
کد خبر: ۷۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 26 March 2019

سید زین‌العابدین موسوی اظهار کرد: امروز جلسه مدیریت بحران با حضور مدیران شهرستان و محلی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در اروندکنار برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر مدیران و مسؤولان در کنار مردم در اروندکنار هستند و برای کنترل بحران پیش آمده حضور فعالانه دارند.

فرماندار ویژه آبادان گفت:  بالا آمدن آب اروند رود نتیجه مد اکبری است که تا دیروز شروع شده و ممکن است تا امروز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر برخی مسوولان از جمله سه نماینده مردم آبادان و مدیر عامل پالایشگاه آبادان پا به پای مردم در اروندکنار حضور دارند و تمام تلاششان این است که اجازه ندهند برای مردم اتفاق نگران کننده‌ای به وجود آید.

وی عنوان کرد: آنچه در روز گذشته اتفاق افتاده طغیان رودخانه نبود بلکه پدیده‌ای به نام مد اکبر که در سال یکبار و در نیم نخست ماه رجب اتفاق می‌افتد، ولی پیش‌بینی و پیشگیری از این موضوع مربوط به مسؤولان هر منطقه است و در اروندکنار مسؤولان باید قاعدتا به این موضوع توجه کنند.

فرماندار آبادان گفت: بحث غرق شدن دو کودک ارتباطی به این موضوع ندارد زیرا دو کودک در حال شنا بودند و والدینشان عنوان کردند که تصور نمی‌کردند آب بیشتر از این شود و در واقع بی احتیاطی باعث شد فرزندانشان غرق شوند.

وی بیان اینکه اتفاق دیروز متاثر از آثار سیلاب داخلی در بالا دست نیست، بیان کرد: اگر حتی بارندگی در سطح بالا دست ایجاد شود دو شبانه روز زمان می‌برد تا سیلاب ها به اروندکنار برسد. در حال حاضر وضعیت جوی اروندکنار ابری است و اتفاقات دیروز ناشی از مد اکبری است که از رودخانه های دجله و فرات از کشور ترکیه و عراق بر رودخانه اروند رود تاثیر گذار است و ارتباطی به سیل و سیل بند ندارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار