کد خبر: ۷۲۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 19 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز اردبیل برنامه‌های مختلف و متنوعی در ایام عید نوروز از صدا و سیمای مرکز اردبیل پخش می‌شود.

اولین برنامه‌ای که در این ایام از شبکه سبلان پخش می‌شود؛ ویژه برنامه لحظه تحویل سال با عنوان «بایراموز مبارک» است که به مدت ۳۰۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه 29 اسفند پخش می‌شود.

این برنامه با آیتم‌های شاد و مفرح با حضور کارشناسان مطلع به آداب و رسوم و سنن محلی، تکم چی، گزارش‌های مردمی و گزارش از مناطق مختلف و در موقعیت‌های کاری مختلف، نمایش استودیویی، خاطره‌گویی، سرودهای تولیدی، آرزوها و دعاهای مردم، آئین و آداب و رسوم منطقه در آستانه سال نو بخش‌های مختلف برنامه را تشکیل می‌دهند.

معاونت سیمای مرکز اردبیل در طول ایام عید نوروز ویژه برنامه‌های متنوعی را همچون «برنامه یازنغمه سی» به مدت ۱۱۰ دقیقه هر شب ساعت ۲۱ تولید و پخش می‌کند؛ این برنامه به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی، معرفی هنرمندان و صنعتگران بخش صنایع دستی و آداب و رسوم استان، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ عید نوروز در استان و صله ارحام و دید و بازدید پخش می‌شود.

معاونت صدای مرکز اردبیل نیز در این ایام با پخش برنامه‌ی «باهار سبلان» از ۲۷ اسفند و هر برنامه به مدت ۹۰ دقیقه به حال و هوای عید و سال نو می‌پردازد. این برنامه صبحگاهی که از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱:۳۰ پخش می‌شود، سعی می‌کند با پخش موسیقی‌های شاد لحظات خوبی را برای مخاطبان رادیو اردبیل فراهم کند. از آیتم‌های آن می‌توان به گزارش زنده مردمی، هشدارهای پلیسی، وضعیت هوا و راههای استان، معرفی اماکن گردشگری و جاذبه های تاریخی و آب های گرم و معدنی استان اشاره کرد.

همچنین ویژه برنامه ایل تحویل در ۲۹ اسفندماه به مدت ۱۸۰ دقیقه راس ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه استانی صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود؛ این برنامه که به صورت مجله‌ای با موضوع تحویل سال به صورت زنده از صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود شامل شرح دعای تحویل سال، آداب و رسوم تحویل سال و نمایش است.

رادیو اردبیل علاوه بر این برنامه‌ها، برنامه‌ی «یاز نغمه سی» را برای بخش عصرگاهی ایام نوروز به زبان آذری از ساعت ۱۷ الی ۱۹ به مدت ۱۲۰ دقیقه تدارک دیده است. از آیتم‌های آن می‌توان به گزارش مردمی زنده، نمایش‌های طنز، هشدارهای ایمنی، وضعیت هوا و راه‌های استان، اصول تغذیه در سفر، همراهی با کاروان راهیان نور و معرفی اماکن گردشگری استان اشاره کرد. این برنامه ضمن همراهی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای شنوندگان، به اطلاع رسانی لازم در خصوص ایام نوروز و مسائل مرتبط می‌پردازد.

رادیو برون‌مرزی آران اردبیل نیز با برنامه بایراملیق به مدت ۴۵ دقیقه از ساعت ۱۱:۳۰ میهمان مخاطبان آذری زبان جمهوری آذربایجان است. موضوع برنامه به نحوه شکل‌گیری مناسبت‌ها، آداب و رسوم جاری منطقه، عید نوروز در اسلام، تحول، اشاعه فرهنگ اسلامی، ترویج اخلاق در نوروز، سرود بهاری و صله ارحام اختصاص دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار