رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: مجموعه موزه مفاخر آیت الله خاتمی یکی از مکان‌های تاریخی که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲ 19 March 2019

حمید مشتاقیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: مجموعه موزه مفاخر حضرت آیت الله خاتمی در شهرستان اردکان یکی از مکان هایی است که بسیار مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان حوزه فرهنگ و تاریخ قرار گرفته است و هر روزه تعداد زیادی بازدید کننده از سراسر نقاط کشور را به سمت شهر اردکان می‌کشاند.

وی افزود: این خانه به همت میراث فرهنگی و فعالان حوزه میراث راه اندازی شده و نگهداری می‌شود و به شکلی طراحی شده است که وقتی به اولین اتاق وارد می‌شوید آنجا دقیقا محلی بوده است که خود حضرت آیت الله خاتمی (ره) می‌نشسته و به مشکلات و مباحث مردم رسیدگی می‌کرده اند و در حال حاضر در همانجا آثار، کتاب‌ها و لباس‌های ایشان قرار گرفته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در جبهه شرقی این موزه تصاویر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین در کنار آن تصاویر علما و بزرگان شهرستان اردکان قرار داده شده است که مردم می‌توانند با مراجعه به این موزه گران بها از نظر فرهنگی، استفاده ببرند و با مفاخر شهرستان اردکان به طور کامل آشنا شوند.

مجموعه موزه مفاخر شهرستان اردکان این خانه تاریخی در دل بافت ۵۰ هکتاری شهر اردکان و محله چرخاب واقع شده است که در این موزه زندگی نامه و آثار شخصیت ها، علما و دانشمندان این مرز و بوم و همچنین آثار آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) امام جمعه فقید یزد در معرض دید همگان قرار گرفته است.

این خانه در کنار خانه افضلی که امروزه موزه فرش نام دارد و همچنین خانه سنایی ها، موزه مردم شناسی و مجموعه بافت تاریخی قرار گرفته است.

خانه حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی در شهرستان اردکان که سال ۱۳۸۳ به ثبت ملی رسید و موزه مفاخر نام گرفت و امروزه جزو یکی از بهترین موزه‌های استان یزد قلمداد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار