مدیر شبکه بهداشت خرمشهر خبر داد:
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از آغاز طرح تشدید خدمات بهداشتی درمانی برای ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 19 March 2019

فرشید بهشتی از حضور پزشکان متخصص در خرمشهر در طول ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر مانند روزهای عادی با تمامی نیروها فعال است و تمام پزشکان متخصص در روزهای تعطیلات حاضر خواهند بود و کمبودی در متخصصان وجود ندارد.

وی افزود: همچنین دو پزشک عمومی و یک متخصص طب اورژانس نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی خواهند بود، تیم بحران بیمارستان به‌صورت آماده‌باش است، کلینیک زنان و کلینیک تخصصی بیمارستان نیز همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل همچون روزهای عادی فعال بوده و به عبارتی این بیمارستان با نیروهای موجود بدون هیچ کمبودی، آماده استقبال از میهمانان نوروزی و راهیان نور است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر همچنین از فعالیت مراکز بهداشت در روزهای آغازین سال جدید اشاره کرد و گفت: مراکز امام علی (ع) در مینوشهر و مرکز امام رضا (ع) در بلوار مقاومت خرمشهر در ایام نوروز و تعطیلات با دارا بودن پزشک و ماما، خدمات بهداشتی درمانی ازجمله تزریقات محدود و تزریق واکسن را به مسافرین انجام می‌دهند.

وی افزود: واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت نیز به‌صورت کشیک روزانه از ساعت ۹ تا ۱۲ به انجام اموری همچون پیگیری مادران پرخطر اقدام می‌کنند و واحد بهداشت مدارس نیز در طول مدت تعطیلات در کنار واحد بهداشت خانواده و واحد و پیگیری مدارس برای اسکان مهمانان نوروزی و همکاری با بهداشت محیط آماده خواهند بود.

بهشتی از نظارت بر صنوف و مواد غذایی عرضه‌شده در میان مسافران در ایام نوروز نیز تأکید کرد و گفت: با همکاری هلال‌احمر، بهزیستی، نیروی انتظامی و آموزش‌وپرورش به‌صورت مستمر از محل اسکان مهمان‌های نوروزی در مدارس، راه‌اندازی گشت‌های ویژه، تشدید نظارت بر مواد غذایی، صنف حساس، رستوران‌ها، اماکن عمومی، پارک‌ها در روزهای تعطیل بازدید می‌شود گروهی در شلمچه با حضور دو نفر نیرو از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ بر کیفیت مواد غذایی و آب نظارت خواهند داشت.

وی به تشریح اقدامات واحد پیشگیری از بیماری‌ها در طول تعطیلات نوروزی نیز پرداخت و از کشیک روزانه و نظارت بر قرنطینه‌ها فعال درمان سالک با ۴ نیرو در دو نوبت روز و شب به‌صورت شبانه‌روزی در مرز شلمچه، زیارتگاه‌ها و همکاری با هلال‌احمر و سپاه و بیمارستان‌های صحرایی و مستقر در یادمان‌ها، همچنین فعال بودن واحد درمان هاری در بیمارستان ولی‌عصر (عج) به‌صورت ۲۴ ساعته و فعالیت آزمایشگاه طالقانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر برای بررسی موارد حساس مانند بثورات تب‌دار به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات این واحد در این مدت یاد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر همچنین از فعالیت ۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی در خرمشهر طی این روزها خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹ پایگاه در شهرستان خرمشهر فعال است که دو پایگاه سیار در شلمچه و علقمه نیز به این پایگاه‌ها اضافه خواهد شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار