به مناسبت روز شهردار ساختمان جدید موزه دکتر علی‌اکبر صالحی در سعدالسلطنه قزوین با حضور مدیران استانی و شهری افتتاح شد.
کد خبر: ۷۲۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 17 March 2019

ساختمان جدید موزه دکتر صالحی در قزوین افتتاح شد

به گزارش تابناک قزوین، عصر شنبه در مراسمی با حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، ساختمان جدید موزه دکتر صالحی در سرای سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد.

ساختمان جدید موزه علی اکبر صالحی وزیر سابق امور خارجه ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی در شبستان حیاط شتر خان در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین در فضایی به مساحت ۶۶۰ متر مربع افتتاح شد.

این موزه دارای مجموعه‌ای از هدایای نفیس از 5 قاره اهدا شده به دکتر صالحی در زمان وزارت امور خارجه و ریاست سازمان انرژی اتمی در سفر به کشورهای مختلف و دیدارهای رسمی با شخصیت‌های برجسته جهانی و سران ۱۵۰ کشور آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی است که از سوی این شخصیت‌ها اهدا شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

این موزه پیش از این در محل ساختمان تاریخی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه به صورت موقت نگهداری می‌شد که فضای کافی برای عرضه همه هدایا را نداشت.

 

این مکان که از بناهای تاریخی و زیبای استان قزوین محسوب می‌شود می‌تواند ضمن نگهداری بسیار مطلوب از آثار نفیس موزه زمینه بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را با شرایط سهل تری فراهم کند.

این موزه در شبستان حیاط شترخان سعدالسلطنه در مساحت 650 مترمربع واقع‌شده است که در ایام نوروز به‌صورت رایگان برای بازدید عموم در نظر گرفته‌شده است، پیش‌ازاین هدایای دکتر صالحی در عمارت تاریخی سردار مفخم قزوین نگهداری می‌شد.

 

این موزه دارای آثار نفیسی است که طی تصدی‌گری وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از سوی سران 150 کشور از 5 قاره به دکتر علی‌اکبر صالحی هدیه داده‌شده است.

وی افزود: این مجموعه شامل بیش از 400 قطعه شیء نفیس بوده و در حال توسعه است، به این معنا که هر هدیه‌ای که دکتر صالحی دریافت می‌کند به این موزه اضافه می‌شود، همچنین دو هزار جلد کتاب نفیس و پایان‌نامه توسط دکتر صالحی به این موزه اهداشده است.

مسئول اين موزه خاطرنشان کرد: این موزه در شبستان حیاط شترخان سعدالسلطنه در مساحت 650 مترمربع واقع‌شده است که در ایام نوروز به‌صورت رایگان برای بازدید عموم در نظر گرفته‌شده است، پیش‌ازاین هدایای دکتر صالحی در عمارت تاریخی سردار مفخم قزوین نگهداری می‌شد.

ساختمان جدید موزه دکتر صالحی در قزوین افتتاح شد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار