اولین پیاده راه قزوین، با اجرای فاز اول پروژه دولتخانه صفوی و ممنوع شدن ورود خودرو به مرکز شهر در سبزه میدان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۲۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 17 March 2019

اولین پیاده راه شهری در قزوین افتتاح شد

به گزارش تابناک قزوین، همزمان سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار، عصر شنبه ۹ پروژه شهرداری قزوین با حضور استاندار قزوین، نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی، شهردار قزوین، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، افتتاح شد.

اولین پیاده راه در محدوده سبزه میدان قزوین اجرا شد و پروژه بازآفرینی در این مجموعه به عنوان بخشی از طرح دولت خانه صفوی عملیاتی شد.

رشوند، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: این سازمان به عنوان متولی پروژه‌های بافت تاریخی در شهرداری مسئولیت این امر را به‌عهده گرفت و پروژه ساماندهی و طراحی محدوده سبزه میدان به عنوان یک فضای شهری تعریف شد و یک مدیر اجرایی با سابقه به عنوان مشاور انتخاب شد تا کار به‌خوبی پیش رود.

وی بیان کرد: پروژه ساماندهی و طراحی سبزه میدان به عنوان یک فضای شهری دارای دو بعد ساماندهی و طراحی است که تاکنون ۴۰۰ نقشه پایه در این زمینه تهیه شده است که در این بخش ۱۸ کارشناس به صورت ثابت در گروه‌های هفت گانه پروژه فعالیت می‌کنند.

 

رشوند اضافه کرد: پروژه سبزه میدان ۳۱ هزار مترمربع است که در ۲۱ زیر پروژه تعریف شده که ساماندهی و طراحی عرصه و میدان، مسیرهای پیاده و سواره ضلع شمالی سبزه میدان، ساماندهی مسیرهای پیاده و سواره ضلع جنوبی و بدنه‌های شمالی، شرقی و غربی از آن جمله است.

 

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: اجرای سنگ فرش در مسیر سواره ضلع شمالی به انجام رسیده و اجرای سنگ فرش در ضلع جنوبی به همراه مسیر دوچرخه نیز صورت گرفته و در ادامه بازپیرایی پیاده رو و و فضای سبز مقابل دولت خانه، کف سازی مرمت و ساماندهی بدنه‌ها در سه پلاک ضلع شمالی میدان با مشارکت مالکین و بهره برداران در دست انجام است.

 

استاندار قزوین در نهایت از تلاش شورای اسلامی شهر قزوین و شهردار در اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات شهری که موجب نشاط و شادابی مردم می‌شود تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار