روستای پر اشکفت هر چند از لحاظ مناظر طبیعی بسیار بکر و زیبا است اما این مکان می تواند یکی از پایلوت های "بوم گردی" استان باشد چرا که می توان گفت تمام شاخص های یک منطقه هدف برای بوم گردی را دارد.
کد خبر: ۷۲۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 16 March 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها و با نزدیک شدن به بهار طبیعت ، گردشگران و مسافران نوروزی ، در تدارک برای آغاز سفرها برای طبیعت گردی هستند. استان کهگیلویه و بویراحمد از معدود نقاط کشور است که دارای طبیعت بکر و دستنخوده ای است. به گونه ای که برخی از این نقاط برای اکثریت مردم ایران و حتی خود استان ناشناخته است. منطقه "پرشکفت" در شهرستان بویراحمد از جمله نقاطی است که کمتر در رسانه ها و یا در دید گردشگران قرار گرفته است. منطقه بکری که از زیبایی های خدادای برخوردار است.
سید حسین رازیان فعال فرهنگی و رسانه ای طی گزارشی کوتاه به معرفی این منطقه پرداخته است. در این گزارش آمده است:
زادگاهم روستایی پرشکفت بویراحمد در چهل پنج کیلومتری شهر یاسوج بواسطه بافت قدیمی روستایی و وجود غار ها ، جوشش چشمه سار های دایمی در سه تنگه اشتر گلی،تنگ کی ضامنی و وجود دو رودخانه بزرگ و بعد از بهم پیوستن این دو رودخانه در نقطه خروج روان آب زادگاهم بنام تنگه چیتاوه میتواند یکی از بهترین نعمت های الهی بشمار رود.

در سال هایی اخیر توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از فعالیت‌های چشمگیر توسعه ای در بیشتر استان ها تبدیل گشته است و سبب گردیده تا مدیران و برنامه‌ریزان در راستای توسعه فعالیت‌های این صنعت به افزایش کیفیت تجربه گردشگری و تلاش در جهت حفظ منافع جوامع میزبان توجه نمایند.
یکی از ویژگی‌های برجسته این استان در زمینه صنعت گردشگری و به طور خاص شهر جدید تاسیس یاسوج، نقش گردشگری مذهبی بواسطه وجود امام زاده هایی معتبرمختلف در تمام نقاط این استان دارا می‌باشد، رایج‌ترین فعالیت گردشگری در تمام مقاصد بویژه روستاهای دارای بافت قدیمی نقش پررنگتر و  بالایی برخوردار بوده است. امروزه گردشگران به دلیل برخورداری از درآمد و برنامه ریزی اوقات فراغت سعی در برنامه ریزی برای گشت و گذار در مناطق مختلف خصوصا مناطق طبیعی و بکر هستند که در این زمینه بازدید از روستای زیبای پراشکفت با مناظری کاملا طبیعی و دل انگیز می تواند پیشنهاد خوبی برای سیر و سفر باشد.
روستای پر اشکفت هر چند از لحاظ مناظر طبیعی بسیار بکر و زیبا است اما این مکان می تواند یکی از پایلوت های "بوم گردی" استان باشد چرا که می توان گفت تمام شاخص های یک منطقه هدف برای بوم گردی را دارد.
مدیران و متولیان گردشگری استان می دانند ، گردشگری مبحث و تعاریف بسیار مهمی دارد که در منطقه توریست پذیر پرشکفت اگر قرار است شکل بگیرد نیازمند خرد جمعی و تعامل با کسانی که دائیه چنین کاری دارند.
قبل از انجام هر کاری باید تعریف و معنی توریست را به معنای حقیقی درک کنند و حقیقت امر این است که توسعه گردشگری در روستای پرشکفت  میتواند نقش بسیار موثری در اشتغال زایی افزایش درآمد این روستا وکاهش مهاجرت مردم به شهر یاسوج داشته باشد.
رشد و توسعه اقتصادی پرشکفت در نهایت به زدودن فقر منجر می شود که جاذبه های خدادادی پرشکفت می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران برای رسیدن به یک توسعه زیست محیطی محور منجر شود.
فراموش نکنیم که برای انجام این کار اول باید امنیت، دوم سلامت،سوم زیر ساخت،  چهارم استفاده چهره های علمی انسانهایی بی طرف در این روستا جهت مدیریت، ششم و از همه مهمتر حمایت دولت و مسئولین، و در انتها پیشرفت با استفاده از خرد جمعی نخبگان این روستا می تواند کلید پیشرفت را در هر زمینه ای پیش ببرید.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار