به بهانه قدرشناسی از قهرمانان ورزشی استان در سطح ملی" 
مطلع شدیم از طریق یکی از نمایندگان مجلس، ریاست محترم مجلس عنایتی ویژه به یکی ازقهرمانان ملی استان به منظور جبران بخشی از هزینه های ایشان نموده است، هرچند درخواست ایشان هم این نبوده است، اما حقیقتا زبان الکن و قاصر از این همه محبت و بذل و بخشش ایشان است!
کد خبر: ۷۲۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 14 March 2019
تابناک ایلام شورای نویسندگان تابناک ::یک قهرمان ورزشی برای رسیدن به جایگاه ممتاز کشوری و جهانی می بایست فشارهای زیادی را متحمل شود تا بتواند در عرصه جهانی و ملی حرفی برای گفتن داشته باشد. در این مسیر سخت و پر تنش تحمل فشار اقتصادی از طرف ورزشکاران در کنار سایر اقشار مردم امری بدیهی است، زیرا که بیش از ۹۹ درصد این ورزشکاران و مدال آوران خود از خانواده‌های کم درآمد، کارمند، کارگر و قشر زحمتکش جامعه هستند، اما آیا افرادی که دارای شرایط بهتری هستند و در استان های برخوردار زندگی می کنند هم این فشار اقتصادی را همچون قهرمانان ایلامی تحمل می‌کنند. بدون شک آنان صاحبان متمول تری دارند و این بخشی از دغدغه های آنان را رفع می کند! اما ایلامیان قهرمان را چه میشود؟

یک فوتبالیست‌ برای پیروزی تیم ملی فوتبال پاداش‌های ریز و درشت دلاری از طرف وزرات ورزش دریافت می کند، اما آیا آنچنان که به این بازیکنان مستطیل سبز توجه می شود به سایر رشته هم نیم نگاهی هست یا خیر؟ از کشتی بعنوان یک ورزش سنتی در ایران که بگذریم، شاید بتوان گفت سایر قهرمانان رشته های دیگر در هیاهوی فوتبال ناپدید شده اند. پسران و دختران جوان و نوجوانی که سالها رنج و مرارت کشیدند تا برای ایران عزیز افتخار آفرینی کنند، گاهی در اوج سهل انگاری و بی توجهی مسئولان امر چنان به حاشیه می روند که گویی اصلا از آغاز نبوده اند.

اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کنیم که در خصوص قهرمانان ورزشی فرموده اند " کاری که شما ورزشکاران انجام می‌دهید کمتر از جهاد در راه خدا نیست" می بایست در سطح استانی از استاندار گرفته تا مدیران دستگاههای ورزشی و فرهنگی برای به عمل رسانیدن فرمایش رهبری از خود تحرک و خلاقیت نشان دهند و در خصوص تقدیر شایسته از آنان تصمیماتی منصفانه گرفته شود زیرا این جهاد ورزشی بی اجر و توجه نابود می شود؛ شوربختانه مسئولان استانی هم در این وادی تنها به گرفتن عکسی با قهرمانان ورزشی اکتفا می کنند و اکثرا قول ها و وعده ها به فراموشی سپرده می شود.

آیا مسئولان امر و شخص مدیر ارشد استان تا بحال احوالی از قهرمانان جوان و نوجوان استان گرفته است؟ آیا پیگیری کرده اند که در ادامه مسیر قهرمانی و افتخار آفرینی برای استان و کشور مشکلی مالی، پزشکی و ... دارند یا خیر؟ آیا به وعده های داده شده به امثال هاشمی ها، پورشیب  هاو آلتونی هادر سطوح ملی و استانی عمل شده است؟ آیا به دغدغه تغذیه، مسکن ، اشتغال، هزینه های سرسام آور تمرینات و رفت و آمدهای آنان به مسابقات و تمرینات آماده سازی فکر کرده اند؟ اصلا در فکر جذب اسپانسری برای حمایت از این قهرمانان بوده اند؟

 مطلع شدیم از طریق یکی از نمایندگان مجلس، ریاست محترم مجلس عنایتی ویژه به یکی ازقهرمانان ملی استان به منظور جبران بخشی از هزینه های ایشان نموده است، هرچند درخواست ایشان هم این نبوده است، اما حقیقتا زبان الکن و قاصر از این همه محبت و بذل و بخشش ایشان است! ما که با شنیدن آن چشمهایمان گرد شد و انگشت تحسر به دندان ازتعجب گزاندیم!! یاللعجب جناب رییس این همه بخشنده بودی و ما بیخبر بودیم!! فقط باید مواظب بود که میزان آن  رسانه ای نشود که خدایی ناکرده در کتاب گینس ثبت شود! بسیار تاسف بار است این نوع نگاه به قهرمانی نوپا که نجابتش به مراتب ارزشمندتر از تمام مسئولان دوربینی خودشیفته است. قهرمانانی که با به اهتزار درآوردن پرچم خوشرنگ ایران در میادین جهانی، ارزششان بیش از این مسئولان رانتی به صندلی چسبیده ای است که همه چیز را از دریچه نگاه ناقص خود می بینند. والعاقبه للمتقین
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار