جشن بزرگ خیریه «درخت آرزوهای اردکان» با حضور پرشور مردم و جمعی مسئولان این شهرستان در پارک آزادی اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 10 March 2019

«عباس عاصی زاده» مسئول برگزاری اين برنامه‌ي خيري با اشاره به این که در این طرح حدود٣۶۰ کودک نیازمند حضور داشتند، تصریح کرد: بخش اعظمی از کمک‌های دریافتی این مراسم خیریه در قالب بسته‌های پوشاک، تغذیه و فرهنگی به نیازمندان شناسایی شده تعلق می‌گیرد.

وي افزود: امروزه مهمترین نیاز این کودکان نیاز فرهنگی است که ما با فراهم کردن کتاب‌های درسی و آموزشی مرتبط با سن آنها بتوانیم در ارتقاء سطح تحصیلی و رفع اشکال درسی این کودکان کمک كنيم.

عاصي‌زاده تأکید کرد: از سال اول اجرای این طرح تا به حال نزدیک به 100 کودک که قبلاً به دلیل نیاز مالی زیر نظر این طرح بودند، با حمايت‌هاي صورت گرفته از ليست نيازمندان خارج شده‌اند.

مدیر عامل موسسه خیریه باران کویر گفت: مخارج جشن درخت آرزوها به هیچ عنوان از كمك‌هاي مردمي به كودكان تامين نشده و ساير منابع شخصي هزينه شده است.

وي عنوان کرد: در طرح امسال درخت آرزوها، از سوی خیرین مبلغی بالغ بر ٣۰ میلیون ریال کمک نقدی و ٣۵ میلیون ریال کمک غیرنقدی جمع‌آوری شد که بخش اعظم آن را مردم عادی و خیرین ناشناس تأمین كردند و تمام آنها خرج کودکان نیازمند شده است تا آرزوهای آنها به واقعیت پیوند بخورد.

عاصي‌زاده در پايان نيز يادآور شد: طر ح درخت آرزوها که امسال چهارمین سال برگزاری آن سپری شدد با تلاش دوستانمان در مؤسسات خیریه امام زمان (عج) و باران کویر و نیز موسسه فرهنگی هنری آوای کویر و همراهی بیش از ۴۰ دانشجو و مردم عادی پایه‌ریزی و بنا شد.

گفتنی است، راه اندازی طرح درخت آرزوها شش سال پیش برای اولین بار در اردکان اجرا شد که دو سال ابتدايي به صورت غیر رسمی و چهار سال بعد به صورت رسمی فعالیت داشته است.

براساس اين طرح كودكان نيازمند آرزوهاي خود را روي كاغذي نوشته و به شاخه‌هاي اين درخت مي‌آويزند و خيرين و مردم بر حسب توان مالي براي برآورده ساختن اين آروزها تلاش مي‌كنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار