امسال با کمک و نیت خیرخواهانه ی برخی از اساتید دانشگاه، "کلینیک درمانگری کسب و کار" را برای اولین بار در کشور راه اندازی کردیم که اساتید با مشاوره به شاغلین کمیته امداد، مشکلات مربوط به کسب و کار آنان را حل می نمایند.
کد خبر: ۷۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 07 March 2019

به گزارش تابناک مازندران، رضانوروزی در گفتگو با تابناک ضمن تشکر و قدردانی از همه ی خیراندیشان، خیرین و مردم نیک اندیش استان مازندران که در طول سال کمکهای قابل توجهی می کنند گفت: قسمت عمده ی کمکهای کمیته امداد از کمکهای مردمی است که باعث بالا رفتن آمار کمک این نهاد به مددجویان می شود.

بر اساس این گزارش، وی بیان کرد:پس از چند روز از شکل گیری انقلاب اسلامی، در روز ۱۴ اسفند به فرمان امام(ره)، کمیته امداد تشکیل شد که این تاریخ هفته ی احسان و نیکوکاری نامیده شد و از ۴شنبه با نواختن زنگ نیکوکاری در تمام مدارس استان این کار را شروع کردیم و جشن نیکوکاری در مدارس روز ۵شنبه در پایگاههای کمیته امداد سراسر استان و روز جمعه در پایگاههای نمازجمعه برگزار می شود که کمکهای نقدی و غیر نقدی مردمی را جمع آوری می کنیم تا باتوجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده بتوانیم سریعتر سفره ی نیازمندان را پررنگتر نماییم.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران اعلام کرد:اشخاصی که بصورت نقدی و غیرحضوری قصد کمک به نیازمندان را دارند می توانند از طریق تلفن همراه و با شماره گیری #۰۱۱*۱*۸۸۷۷* وجوه موردنظر خود را به حساب کمیته امداد امام(ره) واریز نمایند.

این مسؤول با بیان اینکه:از حدود ۲۰ روز پیش و در بهمن ماه "هم جمع آوری و هم توزیع سبد کالا" را شروع کردیم گفت:این کار تا ۲۹ اسفند ادامه دارد که امیدواریم بتوانیم حدود ۴۰ هزار سبد کالا را در شب عید تقدیم مددجویان نماییم.

رضا نوروزی با اعلام اینکه: ۶۷ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد می باشند گفت:برای ۴۰ هزار خانوار ۴۰ هزار سبد کالای شب عید را طراحی کردیم که تا الان و به همت همه ی خیرین، بیش از ۲۰ هزار سبد کالا آماده شد و همچنان با تمام توان، تلاش می کنیم تا به هر ۶۷ هزار خانوار سبد کالای شب عید بدهیم.

وی با اشاره به اینکه:فشار و تکانهای اقتصادی همه ی مردم را دچار تلاطمات اقتصادی کرده و حتی بسیاری از خیران نیز دچار این تکانهای اقتصادی شدند گفت:باز هم با کمکهای کوچک خیران نیز می توانیم به عددهای بسیار بیشتری دست پیدا کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با اعلام اینکه:توزیع سبد کالا در بخش هزارجریب شهرستان نکا انجام شده و در بخش میاندرود و ساری از ۲۰ اسفند به بعد شروع می شود گفت:در قسمتهای دیگر استان آمادگی داریم تا کمکها را جمع آوری و بین نیازمندان واقعی تقسیم نماییم.

مهندس نوروزی گفت:یکی از توفیقات کمیته امداد استان مازندران این بود که در سال ۹۶ با کمک بانکهای عامل، خیران و حوزه های مختلف، با ایجاد ۶۶۰۰ شغل برای مددجویان، دستگاه برتر اشتغالزایی معرفی شد و تا حالا هم باتوجه به تکانهای اقتصادی و تورم بوجود آمده نیز، نزدیک به ۴۰۰۰ فرضت شغلی ایجاد کردیم.

وی افزود:ما امسال انرژی خود را بیشتر معطوف به شغلهای کوچک ایجاد شده در سال گذشته توسط خود مددجویان کردیم تا آنها را پایدارسازی نماییم و امسال حدود ۴۰% انرژی خود را به پایدارسازی گذاشتیم تا تورم و مشکلات اقتصادی همچون طوفان، به نهال کوچک تازه کاشته شده، آسیب نرساند.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران خبر داد:امسال با کمک و نیت خیرخواهانه ی برخی از اساتید دانشگاه، "کلینیک درمانگری کسب و کار" را برای اولین بار در کشور راه اندازی کردیم که اساتید با مشاوره به شاغلین کمیته امداد، مشکلات مربوط به کسب و کار آنان را حل می نمایند.

رضا نوروزی با اشاره به اینکه:ما توانمندسازی را در ابعاد مختلف تعریف می کنیم گفت:در حوزه فرهنگی_اجتماعی توانمندسازی داریم که امسال توفیق پیدا کردیم بصورت آزمایشی و برای اولین بار در کشور جشن توانمندسازی فرهنگی_اجتماعی برگزار کنیم، یعنی فرد هنوز از لحاظ اقتصادی فقیر است ولی از لحاظ فرهنگی_اجتماعی غنی است، بطور مثال دانش آموزی داریم که جزو برترین ها است، فقر اقتصادی دارد ولی از لحاظ فرهنگی_اجتماعی توفیقاتی دارد، مادری که فرزندان بسیار خوبی را تربیت کرده یک نوع توانمندی است. در حوزه ازدواج، ازدواج موفقی که انجام گرفته نیز توانمندی است، افرادی هم هستند که از حوزه فرهنگی_اجتماعی به توانمندی های اقتصادی هم نایل شوند.

وی در پایان از عموم هم استانی های عزیز خواست:هر اندازه ای که می توانند کمک کنند، ابتدا به اقوام، بعد به همسایگان و سپس به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و خیریه ها، تا همه عید خوبی داشته باشیم و بتوانیم لبخند را به یکدیگر هدیه دهیم.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار