منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و ترکیه در مرز رازی خوی ایجاد میشود .
کد خبر: ۷۲۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 05 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در دیدار با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی خوی در مجلس و وجود ارتباطات ریلی و زمینی در مرز رازی ـ کاپی کوی، بسترهای مناسبی را برای توسعه همکاری های اقتصادی بین ایران و ترکیه فراهم کرده است.سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در دیدار با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی خوی در مجلس و وجود ارتباطات ریلی و زمینی در مرز رازی ـ کاپی کوی، بسترهای مناسبی را برای توسعه همکاری های اقتصادی بین ایران و ترکیه فراهم کرده است.
سیدتقی کبیری، در این دیدار که رئیس و تعدادی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه نیز حضور داشتند، به ایجاد شهرک سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود :  تجار وان از دیرباز روابط اقتصادی بسیار خوبی با بازرگانان خوی داشته اند و ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران ـ ترکیه در این منطقه، افزایش مبادلات تجاری دو کشور تا ۳۰ میلیارد دلار را محقق خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی خوی روند قانونی خود را طی می کند، مناسب است که ترکیه نیز در شهر وان، منطقه آزاد تجاری ایجاد کرده و نهایتاً منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و ترکیه در این منطقه راه اندازی شود.
نماینده خوی و چایپاره، ضمن دعوت سفیر ترکیه به شهر دارالمومنین و دارالصفای خوی، گفت: به دلیل وجود آرامگاه مولانا در قونیه و شمس تبریزی در خوی، موضوع خواهرخواندگی دو شهر قونیه و خوی بارها مورد تاکید مسئولان ارشد ایران و ترکیه قرار گرفته که درخواست میکنم این موضوع نیز سریعاً عملیاتی شود.
دریا ارس سفیر جدید ترکیه هم در این دیدار گفت :  موضوع خواهرخواندگی دو شهر خوی و قونیه و ایده هایی مانند منطقه آزاد تجاری و شهرک صنعتی مشترک را پیگیری خواهم کرد.
لازم به ذکر است :  آقایان علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، محمد وحدتی هلان و اکبر ترکی از دیگر اعضای این گروه نیز در این دیدار حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار