مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت که 2 میلیون اصله نهال در هفته درختکاری با تاکید بر نگهداشت نهال در مازندران کاشته می شود.
کد خبر: ۷۲۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 04 March 2019

سید محسن موسوی تاکامی عصر دوشنبه در همایش کاشت 3هزار اصله درخت در کارخانه سیمان نکا افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال ' منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی' انتخاب شده است و برنامه های مختلفی در دستور کار است.
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری با بیان اینکه تنها 30 درصد نهال کاشته شده در گذشته سبز شده است؛ گفت که در گذشته نگهداشت و حفظ از نهال انجام می شد اما امسال با قوت بیشتری در دستور کار است و حفاظت همه جانبه انجام می شود.
موسوی افزود: حفاظت از جنگل ها و کاشت درخت در اراضی منابع طبیعی مهمترین راه حل برای حفظ سفره های زیرزمینی و جلوگیری از مشکلات در این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: احیاء و بازسازی معادن با کاشت درختان و نهال در دستور کار مهم امسال است و این امر در کنار حمایت از تولید انجام و از کار غیرقانونی پرهیز می شود.
مدیر عامل سیمان نکا هم در سخنانی در این مراسم گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از سه سال گذشته تاکنون 8 هکتار از فضای سیمان نکا درختکاری شد تا ضمن اینکه از معادن و منابع طبیعی در راستای قانون برداشت می شود برای حفظ طبیعت، درختکاری در دستور کار باشد.
حامد اصل روستا افزود: این واحد از سال های گذشته تلاش فراوانی را برای سالم نگه داشتن محیط کاری و حفظ محیط زیست انجام داده است و کنترل و تصفیه فاضلاب، پایش انلاین و تصفیه پساب از جمله این موارد بوده است.
معاون حفاظت محیط زیست مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: بازسازی و احیای معادن در واحدهای صنعتی و اختصاص 20 درصد از فضا برای کاشت نهال از جمله موارد مهمی است که باید در دستور کار صنایع و معدن کاران باشد.
علی اکبر یدالهی خاطر نشان کرد: درختکاری حرکت و فرهنگ خوبی است اما تنها نباید به کاشت نهال بسنده شود؛ بلکه باید با داشت مناسب، این نهال ها خوراک و مواد خامی برای صنایع چوب و کاغذ شود.
وی گفت: همه کارخانجات و معادن شن و ماسه موظف هستند براساس قانون هر مکانی را که استخراج کردند برای ایجاد فضای سبز احیاء کنند.
براساس قراردادهای انجام شده در گذشته، 109 هکتار از اراضی منابع طبیعی در اختیار شرکت سیمان مازندران- نکاست که 66 هکتار از این اراضی برای برداشت معادن اختصاص یافته است و تلاش شده تا در کنار برداشت معادن، تا سال 1400 بیش از 10 هکتار نهال کاری و منابع طبیعی احیاء شود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار