حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به تصویب برقی و سریع‌الیسر شدن راه آهن تهران ـ. همدان در فروردین ماه سال ۹۷ اظهار کرد: با توجه به این مصوبه جلسات هماهنگی با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور برگزار شد که درخواست تسریع در اجرایی شدن این پروژه یکی از موکدات این جلسات بود.
کد خبر: ۷۱۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 23 February 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن راه‌آهن برقی همدان ـ. تهران خبر داد و گفت: امیدواریم هدیه نوروز ۹۸ بهره‌برداری از این پروژه زیرساختی باشد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه راه آهن تهران ـ. همدان پس از وقفه ۱۳ ساله در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید افزود: با توجه به فاصله زمانی تصویب این پروژه ملی در سال ۸۳ تا زمان بهره‌برداری و تغییر متقضیات زمانی، قطار عادی پاسخگوی نیاز مردم نبود و بر این اساس قطار برقی و سریع‌الیسر تهران ـ. همدان در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های همدان باید تمام زیرساخت‌های گردشگری از جمله تردد راحت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ایجاد زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تسهیل شود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه و کاهش مدت سفر همدان ـ. تهران به کمتر از ۲ ساعت این هدف محقق شده و سفر از تهران به همدان در مدت زمان کمتری انجام می‌شود.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: هدیه نورز ۹۷ به مردم شریف همدان تصویب این پروژه در مجلس بود و ان‌شاالله هدیه نوروز ۹۸ بهره‌برداری از این پروژه زیرساختی خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به مصوبات قانون بودجه ۹۷ و برنامه ششم توسعه در خصوص پروژه‌های ریلی گفت: علاوه بر جانمایی ایستگاه قطار در دسترس برای همدان، راه آهن همدان ـ. ملایر نیز از پروژه‌هایی است که به جدیت پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: با مصوبات خوبی که در این زمینه صورت گرفته، همدان چهارراه ریلی کشور می‌شود و این زیرساخت در ایجاد قطب اقتصاد و اشتغال در غرب کشور بسیار تاثیرگذار است.

حاجی بابایی همدان را دارای موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و گردشگری استراتژیک برشمرد و گفت: تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب بتوان در تحقق اهداف توسعه همدان گام‌های بیشتری برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
با سلام
هماهنگی بین نمایندگان ضروری است چون کاهش مدت زمان سفر به تهران، الزاما کاهش مسافر هواپیما در مسیر تهران و همچنین کاهش مسافر اتوبوس را بدنبال دارد. واین یعنی توقف پروازهای تهران و کاهش اتوبوس های استان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار