رضا قدسی اظهار کرد: در کنار جشنواره موسیقی فجر بهتر است از جشنواره‌های منطقه‌ای نیز برای بهترشدن وضعیت موسیقی دراستان بهره جست.
کد خبر: ۷۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 23 February 2019
سرپرست گروه موسیقی "همراز" با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر امسال با قوت بیشتری درحال اجرا است، گفت: بستر رشد موسیقی درهمدان فراهم است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تأمین شرایط مناسب برای ضبط و پخش آثار موسیقی استان به طور سراسری با کیفیت مناسب و تشکیل کارگروه برای هر ساز متشکل از مدرسان و افراد با سابقه و اداره تخصصی مسائل مربوط به آن توسط اعضای انتخابی نیز می‌تواند به اهالی موسیقی این دیار کمک شایانی کند.

قدسی با بیان اینکه همدان با پیشینه‌ای از تاریخ در صدر شهر‌های متمدن باستانی در این زمینه قرار دارد، یاد آورشد: موسیقی همدان طی چند سال اخیر به رشد بی سابقه‌ای رسیده که به جرأت می‌توان گفت: جزء استان‌های پیشرو در این زمینه است به طوریکه فکر نمی‌کنم استانی به غیر از تهران تا این حد منسجم و مستمر ۲۱ دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار کرده باشد.

این هنرمند یادآور شد: این جشنواره امسال نسبت به سنوات گذشته رویکردی متفاوت پیدا کرده و در سایه وحدت همدلی و صمیمیت برگزار می‌شود و دل‌های هنرمندان عرصه موسیقی را به هم نزدیک‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه با تنوعی که در فراخوان ایجاد کرده بودند و تغییر رویکرد در جشنواره امسال، گروه‌ها برای شرکت بیش از پیش تشویق شدند، خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن نیرو‌های جوان و پویا در انجمن نمایش همدان، انتظار می‌رود موسیقی روز به روز پیشرفت کند و هنرمندان جدیدی به جامعه معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، در بیست و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر استان گروه موسیقی "همراز" به سرپرستی رضا قدوسی در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا به اجرای کنسرت پرداخت.

گروه موسیقی "همراز" با هدف و ترویج موسیقی اصیل ایرانی، در آبان ماه ۱۳۸۲ در ابتدا با بازسازی آثر موسیقی گذشته و سپس باتکیه بردانش موسیقیایی اعضای گروه در شهرستان ملایرآغاز به فعالیت کرده و امید آن دارد که درآینده نیز به گسترش و پرورش این هنر اصیل در گوشه وکنار این سرزمین پرگهر بپردازد.

گروه همراز تاکنون به اجرای برنامه‌های متعدد درقالب جشنواره وکنسرت پرداخته و هنرمندان بسیاری را به جامعه موسیقی معرفی کرده است، در حال حاضر نیز متشکل ازهنرمندان جوان شهرستان ملایر است که تداوم کار این گروه حمایت همه هنردوستان و متولیان را می‌طلبد.

عوامل این گروه رضا قدوسی "سرپرست گروه" و "نوازنده کمانچه"، فرامرز سپهری نیا "نوازنده نی"، علی میرشاهلود" نوازنده سنتورو سه تار"، سیدشبیر میرسنجری "نوازنده تار"، خسرورساپور "نوازنده تارباس"، حجت اله عبدلی "نوازنده عود"، منصور مرادی "نوازنده تنبک" و علی جباری "خواننده گروه" هستند.

لازم به ذکراست؛ سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و بیست و یکمین فجرهمدان از یکم آغاز شده و هفتم اسفندماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار