مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از پرداخت ۶میلیارد و٣٠٠میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی در راستای اصلاح نژاد دام‌های سبک وسنگین درشهرستان خاتم خبر داد.
کد خبر: ۷۱۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 23 February 2019

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی در زمینه اصلاح نژاد دام‌های سبک وسنگین پرداخت شده است، گفت: اصلاح نژاد دام‌ها یک علم کاربردی بوده، اما دربخش خصوصی با کاربرد دانش ژنتیک، امار ونرم افزار افق جدید پیدا کرده است.

آغاز با توجه به رویکرد سازمان جهاد کشاورزی در راستای ترویج اصلاح نژاد دام‌های پرتولید بیان کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان برای اقتصادی‌تر کردن فعالیت دامداری روستا‌ها وهمچنین افزایش بهره وری در تولید محصولات لبنیات وگوشت قرمز ۶میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی به ٨۴طرح پرداخت شده است.

وی با توجه به این که شهرستان خاتم بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است افزود: ١٧٠ هزار رأس دام سبک و ۳ هزارو ۵٠٠ رأس دام سنگین در شهرستان وجود دارد که سالیانه بیش از ۶ هزار و ٩٠٠ تن شیر و هزار و ٣٧١ تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در یک ساله گذشته ٩٠٠ رأس دام سبک نژاد افشاری و شال و ١٠٠ رأس دام سنگین سمینتال معرفی وخریداری شده است که این نژاد دام‌ها بازدهی خوبی در کمی و کیفی از نظر تولید شیر وگوشت، چند قلوزایی و راه اندازی مشاغل خرد خانگی را برای روستاییان دارد.

آغاز از پرداخت ٢۵٠میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی جهت پرورش بز سانن در شهرستان خاتم خبر داد وگفت: بز سانن به دلیل ویژه گی‌های خاص، دارای بازده اقتصادی خوبی است وشیر دهی بالا با قابلیت تولید ۶ تا ۸ کیلو گرم در روز، چند قلوزایی، طولانی بودن دوره شیر دهی، توقع غذایی کم و مقاومت بدنی بالا از ویژگی‌های این بز می‌باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار