با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد بهای خدمات حمل و نقل درون شهری و حومه امسال 15 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 04 August 2015
در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بحث افزایش 15 درصدی بهای خدمات حمل و نقل بار شهر و حومه مطرح شد که در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

بر اساس این مصوبه نرخ خدمات پیکی موتوری ورودی تا نیم ساعت 4 هزار تومان و هر 15 دقیقه به بعد 2 هزار و 50 تومان دریافت می‌کنند.

نرخ خدمات رسته وانت‌بار با ظرفیت یک تن اعم از پیکان وانت، مزدا، تویوتا و مشابه آن در ساعت اول 15 هزار تومان و بعد از آن ساعتی 13 هزار و 200 تومان دریافت می‌شود.

در وانت بارهای با ظرفیت 2 تن برای وانت بارهای نیسان و مشابه آن ورودی 17 هزار و 800 تومان و بعد از آن ساعتی 15 هزار تومان در نظر گرفته شد.

نرخ خدمات کامیونت نیز با ظرفیت 2 تن در دو ساعت نخست 36 هزار تومان و بعد از آن ساعتی 17 هزار و 800 تومان دریافت می‌شود و در کامیون‌های خاور نیز در دو ساعت نخست 41 هزار و 500 تومان و و بعد از آن ساعتی 24 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

نرخ کامیون‌های 911، آبفا و خاور شاسی‌بلند برای سه ساعت نخست 82 هزار و 500 تومان و بعد از آن ساعتی 37 هزار و 500 تومان معین شده است.

اما در بحث تانکرداران حمل فاضلاب برای تانکرهای 4 هزار و 6 هزار لیتری از هر سرویس 48 هزار تومان برای تانکرهای 8 هزار لیتری برای هر سرویس 76 هزار تومان و در نهایت برای تانکرهای 12 هزار لیتری از هر سرویس 96 هزار و 500 تومان دریافت می‌شود.

* 12 میلیارد تومان دولت از اعتبار قطار شهری مشهد برداشت کرد

نایب رئیس دوم شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت 17.5 میلیارد تومان از اعتبار قطار شهری مشهد برای سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها کسر کرده در حالی که این رقم 5.5 میلیارد تومان است.

محمدکمال سرویها اظهار کرد: امسال با اقدامات و پیگیری‌های استانداری خراسان رضوی مبلغ 60 میلیارد تومان مربوط به بدهی‌های دولت در ارتباط با پروژه قطار شهری مشهد تسویه شد.

نایب رئیس شوم شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: اما نکته حائز اهمیت این است که مبلغ 17.5 میلیارد تومان از این اعتبار به عنوان سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از این بودجه کسر شده است.

سرویها ادامه داد: بر اساس محاسبه انجام شده سهم نیم درصدی شهرداری مشهد برای کتابخانه‌های عمومی 5.5 میلیارد تومان است که متاسفانه 12 میلیارد بیشتر از حساب شهرداری مشهد کسر شده و از طرفی طبق قانون، شهرداری‌ها باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام کنند و ساخت کتابخانه از وظایف شهرداری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: باید مسئولان مرتبط توجه داشته باشند که تاخیر در ساخت خطوط ریلی آسیب‌های اجتماعی، روانی و اقتصادی را به همراه دارد و نباید بودجه که متعلق به این خطوط است برای احداث کتابخانه صرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار