معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان تاکید کرد: مسئولان واحدهای صنعتی و محیط زیست شهرستان باید در چارچوب رسالتی که بر عهده دارند با یکدیگر بیشتر به تعامل و همکاری بپردازند .
کد خبر: ۷۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 21 February 2019

علیرضا جدیدی در اولین نشست کارگروه مشورتی محیط زیست شهرستان با یادآوری مسائل مختلف زیست محیطی افزود: امروزه 2 دیدگاه در خصوص صنعت و محیط زیست وجود دارد .
وی اظهار داشت: برخی معتقدند تکنولوژی و پیشرفت صنایع برای شهروندان مضر است باید از گسترش آن جلوگیری کرد و عده ای بر این باورند، پیشرفت، صنعت و تکنولوژی ناگزیر است و باید در کنار تکنولوژی مسائل زیست محیطی را نیز مورد توجه قرار داد.
جدیدی اضافه کرد: در واقع جوامع نیاز به تکنولوژی و پیشرفت دارند و نمی شود از این موضوع مهم فرار کرد ولی باید با استفاده از دانش روز و بهره گیری از مسیر صحیح ضرر و زیان را به حداقل رساند.
معاون فرمانداری تصریح کرد: این مجموعه در راستای رسالتی که بر عهده دارد در کنار حمایت های لازم از صنایع در صورت بروز تخلف به خصوص در مباحث زیست محیطی به جد مداخله و برخورد مقتضی را به عمل می آورد .
جدیدی اظهار داشت:‌ نمی توان در تصمیم گیری ها به اما و اگرها پرداخت و لازمه برنامه ریزی و پرداختن به مسائل برخورداری از داده ها، اطلاعات و آمار دقیق و درست است.
وی ادامه داد:‌ اگر می گوییم فلان صنایع یا معادن و ... آلاینده است باید گفت، کدام صنعت یا معدن و یا چه نوع آلایندگی دارد تا در مرحله بعد بتوان تصمیم درست را در جهت اصلاح موضوع اتخاذ کرد.
معاون فرمانداری اردکان با اشاره به برگزاری اولین نشست کار گروه محیط زیست، تشکیل آن را به فال نیک گرفت و از اعضا و فعالان محیط زیست خواست در موضوعات مهمی همچون فاضلاب شهری، پسماندهای شهری و صنعتی، ریزگردها و ... با نگاه علمی و تخصصی ورود کنند و مدیریت شهری را در خصوص مسائل حوزه محیط زیست یاری رسانند.
به گفته جدیدی مردم دغدغه محیط زیست دارند و نیاز است تا اطلاع رسانی و آگاه سازی در این خصوص صورت بگیرد.
مجتبی مجدیان مشاور محیط زیست فرمانداری نیز گفت:‌ باید اهداف کارگروه مشخص و اولویت های محیط زیست شهرستان مشخص و در مورد آن کار و تبادل نظر شود.
اعضای کارگروه مشورتی محیط زیست اردکان متشکل از هیات علمی دانشگاه و نماینده‌ای از صنایع و برخی فعالان محیط زیست شهرستان هستند و در شهرستان‌های استان یزد به عنوان اولین کارگروه از این حیث مطرح است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار