« یادمان شهدا و زنان ایثارگر» میبد با هدف گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین( س) و تکریم مادران و همسران شهدا سه شنبه شب در مراسمی با حضور قشرهای مختلف مردم در مصلی آیت الله اعرافی مرکز این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 20 February 2019

دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی یزد در این مراسم ، گفت: مادران شهدا در دامان خود فرزندانی تربیت و تقدیم انقلاب کردند و همسران شهدا نیز رنج، مشقت ، سختی ها و دوری آنها را تحمل کردند .
وی ادامه داد: همسران این بانوان فداکار، در هشت سال دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمنان جنگیدند و به این ترتیب انقلاب را چهل ساله کردند، آنها مصداق بارز کسانی هستند که در راه خدا از جان و مال و همه چیز خود گذشتند و دین خدا را یاری کردند.
حجت الاسلام علیرضا نجیمی افزود: چهل سال استکبار جهانی انواع و اقسام زورگویی ها ، شیطنت ها ، کودتاها و مشکلات اقتصادی و سیاسی را به کشور ما تحمیل کرد و تلاش کرد همه امید و اعتماد ملت ایران را از بین ببرند و آنها را ناتوان کند.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما حفظ یکپارچگی و ید واحده است ، باید همچون ام البنین تقوای الهی داشته باشیم.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی یزد یادآور شد : امروز ما باید جهانی فکر کنیم و جهانی بمیریم، در این برهه از تاریخ همان طور که امام فرمود، « مرد از دامان زن به معراج می رود، به برکت اسلام جایگاه و مقام شهدا این امر به طور واقعی نشان داده شد .
وی خطاب به بانوان حاضر در این یادمان گفت : شما نباید خود را دست کم بگیرید باید هر کدام از شما ام البنین زمان خود باشید و همچون شمع، روشنی بخش جامعه باشید همانطور که تا به حال نشان داده اید.
نجیمی خاطرنشان کرد: امروز شما باید به جوانان که سر سفره شهدا نشسته اند مشاوره بدهید و همه با آبروی خود یاری گر دین اسلام باشید.
وی با اشاره به این که الگوی ما حضرت خدیجه کبری (س) است ، گفت : ما امت واحده ای هستیم و باید بدانیم وقتی منیت ها و محله گرایی را کنار بگذاریم و راه و هدف مان یکی باشد آن وقت باید منتظر باشیم که اهداف و آروزی انبیا و اولیاء تحقق یابد.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی یزد یادآورشد : در زمانی که بعضی از مسئولین دغدغه دین اسلام را ندارند و دشمن نیز از طریق فضاهای مجازی و انواع و اقسام هنرهای تجسمی علیه انقلاب و باورها و ارزش های ما می جنگد من و شما باید دلمان برای ارزش های انقلاب بسوزد و در پی آن باشیم که سنگر کجاست و کجا باید مقاومت کنیم.
در این یادمان تصاویر تعدادی از مادران شهدا نشان داده شد و برنامه همراه با اجرای سرود ، دکلمه و مداحی بود.
شهرستان میبد در هشت سال دفاع مقدس حدود 500 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار