استاندار ایلام در گفتکو با تابناک ایلام :
با توجه به اهمیت موضوع وضرورت تصویب طرح آمایش سرزمینی بعنوان یک سند بالادستی بمظنور اتخاذ تصمیمات موثر در روند توسعه استان و همچنین روشن شدن مهلت تعیین شده برای رفع مشکلات استان ،موضوع را از سوی استاندار ایلام جویا شدیم.
کد خبر: ۷۱۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 19 February 2019

تابناک ایلام::امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور و قایم مقام ودبیر ستاد اطلاع رسانی وتبلیغات اقتصادی کشور  به دنبال سلسه سفرهای خود به استانهای کشور ،امروز میهمان استان ایلام بود.

بابک دین پرست به محض ورود به استان ایلام راهی شهرستانهای جنوبی استان شد تا بررسی طرح های اقتصادی استان زمینه رفع مشکلات پیش روی توسعه استان در سطح ملی را فراهم آورد.اما مصاحبه ایشان با تعدادی از رسانه ها در دو حوزه خبر ساز شد .اول اینکه ایشان اعلام کردند که استان ایلام جزو 6استانی است که طرح آمایش سرزمینی را به وزارت کشور تحویل نداده است .

دوم اینکه در مهلتی دوماهه به استانداری ایلام از آنان خواسته است که مشکلات پیش روی طرح های توسعه ای استان را مرتفع نمایند . با توجه به اهمیت موضوع وضرورت تصویب طرح آمایش سرزمینی بعنوان یک سند بالادستی بمنظور اتخاذ تصمیمات موثر در روند توسعه استان و همچنین روشن شدن مهلت تعیین شده برای رفع مشکلات استان ،موضوع را از سوی استاندار ایلام جویا شدیم.

استاندار ایلام : سند آمایش سرزمینی استان شنبه هفته جاری به تصویب رسید

قاسم سلیمانی دشتکی در واکنش به خبر عدم تصویب و ارسال سند آمایش به وزارت کشور گفت : سند آمایش سرزمینی 26استان به مرکز ارسال شده است و دراین راستا استان ایلام نیز از یکسال پیش  فعال شده است .

استاندار ایلام با اعلام تصویب این سند در شنبه هفته گذشته خاطر نشان کرد: از یکسال گذشته تا کنون بیش از 17جلسه در تهران ،مرکز استان وشهرستانها بمنظور تصویب سند آمایش سرزمینی استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد :برای تدوین سند آمایش سرزمینی استان ایلام بحث وبررسی گسترده ای با صاحبنظران ،نخبگان استان صورت گرفته که جلسه مشورتی اخیر درتهران با حضور نمایندگان ادوار ،نمایندگی فعلی وهمچنین استاندار پیشین ایلام در این راستا بود.

سلیمانی دشتکی افزود: این سند که شنبه هفته جاری به تصویب رسید حاصل یکسال نشست تخصصی ،جلسات مستمر با صاحب نظران استانی وفرا استانی است که امیدوارم ظرف دو ماه آینده در ستاد ملی آمایش سرزمینی تصویب شود.

استاندار ایلام : مهلت تعیین شده درراستای رفع مشکلات موجود در سر راه طرح های اقتصادی استان است/بسیاری از طرح ها ملی هستند ومشکلات آنها بایستی در سطح کلان مطرح ومرتفع شود

استاندار ایلام در خصوص مهلت اعلام شده از سوی معاون وزیر کشور گفت : بسیاری از طرح ها وظرفیت های توسعه ای استان نظیر سامانه گرمسیری،آبهای مرزی  ،پتروشیمی ،ان جی ال و گذرگاههای مرزی از جمله چیلات وچنگوله ملی و رفع مشکلات موجود درمسیر فعالیت آنها از عهده مسئولین استان خارج است .

سلیمانی دشتکی در ادامه بیان داشت : بنابراین مشکلات جاری در مسیر چنین طرح هایی بایستی در سطح ملی مطرح وحتی برخی از آنها همچون بازگشایی گذرگاههای مرزی باید بصورت فراملی پیگیری ومرتفع شوند.بنابراین اعلام مدت تعیین شده از سوی معاون محترم وزیر کشور در راستای طرح مشکلات در استان ودر صورت عدم رفع آنها ،انتقال آن به سطح ملی بوده است.

وی افزود: چونکه رفع مشکلات مطرح شده در دو ماه ودر داخل استان امکانپذیر نیست ،لذا حضور معاون محترم وزیر که عهده دار مسئولیت قایم مقامی ودبیری تبلغیات اقتصادی کشور نیز می باشند ،فرصت مناسبی برای انتقال وطرح  این مشکلات در جلسه سران قوا ویا سایر جلسات ملی قلمداد می شود.

استاندار ایلام در پایان یادآور شد: بنابراین مهلت دو ماهه اعلام شده به معنای رفع مشکلات داخلی  پیش روی طرح های موجود دراستان است وسایر مسایل ومشکلات خارج از توان استان بایستی در جلسات ملی مطرح ومرتفع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار