رییس مرکز چشم پزشکی پوستچی شیراز گفت: با راه اندازی کلینیک تخصصی 'یووییت' (Uveitis) امیدها برای مقابله و درمان بیماریها و التهابات داخلی چشمی از جمله بیماری بهجت افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۱۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 12 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه شنبه به نقل از دکتر محمد حسین نوروززاده افزود: بیماری های یووییت، بهجت و بیماری های روماتیسم و التهاب داخل چشمی که در بسیاری از موارد علت آن ناشناخته باقی می ماند می تواند تاثیر دائمی بر روی بینایی داشته باشد، این بیماری ها در صورت درمان نشدن، منجر به نابینایی افراد شود.
وی اظهار داشت: علت های متعددی برای یووییت مطرح می شود که مهمترین آنها بیماری های روماتیسم و بهجت است؛ این بیماری ‌ها به دلیل عوامل قارچی، انگلی، ویروسی و گاهی به دلیل سیستمیک در نقاط دیگر بدن و آسیب به چشم ظاهر می شود.
استادیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این کلینیک اختصاصی برای درمان این بیماری پیچیده از سیستم تشخیصی و درمانی همه جانبه و گروهی استفاده می شود و در کنار اساتید گروه چشم، از حضور اساتید گروه روماتولوژی نیز استفاده می شود.
او ادامه داد: در حالتی که سیر یووییت آهسته باشد، ممکن است ظاهر چشم طبیعی به نظر برسد و تنها با معاینه دقیق، التهاب داخل چشم مشخص می شود؛ برای درمان بعضی از انواع این بیماری ممکن است بیمار تا پایان عمر تحت نظر چشم پزشک قرار گیرد.
نوروززاده با اشاره به پیش بینی تمامی امکانات تشخیصی و درمانی در این کلینیک گفت: امید است با راه اندازی این کلینیک تخصصی در کمترین زمان ممکن به تجربه کافی در زمینه درمان این دسته از بیماران برسیم و بتوانیم در جایگاه بالاتری نسبت به سایر مراکز درمانی کشور در این بخش قرار گیریم.
بهجت و التهابات داخل چشمی یکی از علل عمده و مهم ناتوان کردن افراد در بینایی است ، احتمال اینکه بیمار ناگهان به فاز نابینایی کامل برود نیز وجود دارد. علائم چشمی بیماری بهجت در45 تا 67 درصد موارد بیماری رخ می دهد و در مردان شدیدتر است.
مشکلات چشمی معمولا در چند سال اول شروع بیماری رخ نمی دهد اما احتمال بروز زود هنگام آن هم وجود دارد.
علائم درگیری چشمی این بیماری شامل درد، قرمزی و تاری دید است که البته این درگیری گاهی بدون علامت است و منجر به کاهش قابل ملاحظه دید و نابینایی می شود بنابراین بیماران مبتلابه بیماری بهجت بایستی به صورت دوره ای توسط چشم پزشک معاینه شوند یا حداقل در صورت ایجاد ساده ترین علایم چشمی که قبلاوجود نداشته است سریعا تحت ویزیت چشم پزشکی و درمان های لازم قرار گیرند.
کلینیک تخصصی یووییت روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح تا ساعت 9، در مرکز چشم پزشکی پوستچی شیراز دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار