نائب رئیس اول نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: افزایش تعرفه مهندسان مکانیک تنها در مازندران اعمال شده است.
کد خبر: ۷۱۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 04 February 2019

به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان مازندران، سیف‌الله علی‌نیا در یازدهمین همایش استانی مهندسان مکانیک استان مازندران، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در دو سال اخیر هجمه‌های سنگینی بر نظام مهندسی استان‌ها وارد شده است، ابلاغ تبصره دو ماده 24 مشکلات بسیار زیادی در حوزه خدمات مهندسی برای استان ها ایجاد کرده است.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: جامعه مهندسی 22 سال فرصت داشته که آسیب‌شناسی از وضعیت شغلی خود داشته باشد و با مطرح شدن بحث تبصره دو ماده 24 مشخص شد که مردم و ادارات پشتیبان این سازمان نبودند، مهندسان با پیگیری‌ها انجام شده تلاش کردند که از حقوق خودشان دفاع کردند.

وی تصریح کرد: کمتر از ٢ درصد هزینه کل ساخت مربوط به خدمات مهندسی است که در قبال ارائه خدمات و مسؤولیت مهندسان و اجرای قانون نظام مهندسی و تامین امنیت و آسایش شهروندان بسیار ناچیز است.

علی‌نیا در ارتباط با وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اظهار کرد: ممکن است این سوال مطرح شود که چرا مباحث آتش‌نشانی در استان رعایت نمی‌شود؟ در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده در بحث اطفا و اعلام حریق ورود پیدا کرده و اگر قراراست مسؤولیت جدیدی برای مهندسان مکانیک تعریف شود باید تعرفه جدیدی برای آنان لحاظ شود.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اضافه کرد: با توجه به پیشرفت‌های علمی آتش‌سوزی ساختمان‌ها در اثر قصور و کوتاهی قابل پذیرش نیست و دلیل آن هم حذف بازرسی مهندسان رشته مکانیک به دلیل بروکراسی اداری است.

وی یادآور شد: در صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز پنج استان اول کشور و در بازرسی گاز سومین استان کشور بوده و در سال 97 هیچ استانی یک ریال افزایش تعرفه برای مهندسان مکانیک اعمال نکردند اما در مازندران این موضوع با همکاری کمیته چهار نفر انجام شده است.

علی‌نیا اضافه کرد: در بحث استفاده از فاضلاب خاکستری بحث تغییر سرفصل آموزش ارتقا پایه را در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد لازم به شورای مرکزی ارائه شده است.

نایب رئیس اول سازمان در خاتمه یادآور شد: در ارتباط با خدمات نظام مهندسی مسؤولیت حقوقی خودمان را کامل بشناسیم.

وی با اعلام اینکه در روزهای اخیر گزارشی از پزشکی قانونی مازندران درباره مرگ خاموش و گازگرفتگی منتشر شده است،گفت: در ارتباط با خدمات نظام مهندسی مسؤولیت حقوقی خودمان را کامل بشناسیم، اینکه گزارش بدهند 29 نفر در اثر مرگ خاموش به رحمت خدا رفتند همه ما متهم هستیم؛ در بسیاری از گاز گرفتگی‌ها لوله بخاری بالاتر از خروجی قرار دارد و باید در حوزه بازرسی گاز به صورت جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار