در ماه های گذشته دهها سرمایه‌گذار استخراج بیت کوین از سراسر جهان – روسیه، اروپا و آسیا- در حال بررسی انتقال مزارع بیت کوین خود به ایران و دیگر کشورهای ارزان همچون گرجستان هستند.
کد خبر: ۷۰۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 30 January 2019

روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا گزارشی از توسعه مزارع استخراج "بیت کوین" در ایران به عنوان یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های مالی و بانکی آمریکا ، منتشر کرده است.

به گزارش «تابناک تهران»؛ و بر اساس این گزارش، ایران در صدد است با توسعه مزارع استخراج بیت کوین در این کشور، از این ارز دیجیتالی به عنوان راه فراری از تحریم‌های بانکی آمریکا استفاده کند.

مزیت این روش برای ایران این است که پیدا کردن رد نقل و انتقالات مالی در این شبکه ارز دیجیتالی به سادگی میسر نیست و وزارت خزانه‌داری آمریکا به راحتی نمی‌تواند از نقل و انتقالات بین‌المللی - مالی ایران در این بخش جلوگیری کند. هر چند وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر به شرکت های خارجی بابت همکاری با ایران در این حوزه، هشدار داده است.

نیویورک تایمز به همراه این گزارش تصاویری را نیز از یک مزرعه استخراج "بیت کوین" در حومه تهران منتشر کرده است، مزرعه‌ای که به نوشته نیویورک تایمز، محصول سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار 22 ساله اروپایی با یک شریک ایرانی اوست.

گفتنی است مزرعه استخراج "بیت کوین" شیوه‌ای جدید و رو به توسعه در استخراج این ارز دیجیتال است که طی سال‌های گذشته قیمت آن چند ده برابر شده است. یکی از مزیت‌های ایران در توسعه این شبکه ارز دیجیتالی، وجود برق ارزان در این کشوراست.

به نوشته نیویورک تایمز: در ماه های گذشته دهها سرمایه‌گذار استخراج بیت کوین از سراسر جهان – روسیه، اروپا و آسیا- در حال بررسی انتقال مزارع بیت کوین خود به ایران و دیگر کشورهای ارزان همچون گرجستان هستند. بر اساس این گزارش، قیمت هر کیلووات ساعت برق در ایران شِش دهم یک سنت – هر دلار آمریکا 100 سنت است- در حالی که قیمت همین میزان برق در ایالات متحده آمریکا 12 سنت و در کشوری مثل آلمان 35 سنت است.

تا چند سال پیش استخراج بیت کوین عمدتا با "CPU" یا همان پردازنده‌‌ها انجام می‌گرفت و سیستم‌های خانگی معمولی هم می‌توانستند به استخراج سودآور بیت کوین بپردازند. اما با گسترش شبکه بیت کوین و "ماینرها" – معادن استخراج- آن، امروزه استخراج به صرفه بیت کوین فقط با تراشه‌های مخصوصی به نام‌ "ای‌سیک" (ASIC) صورت می‌پذیرد.

 
یک مزرعه بیت کوین در حومه تهران/ عکس: آرش خاموشی؛ نیویورک تایمز
یک مزرعه بیت کوین در حومه تهران/ عکس: آرش خاموشی؛ نیویورک تایمز
"ضیا صدر" متخصص ایرانی "بیت کوین"
 

 

 
 
برچسب ها: بیت کوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار