رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در کنگره بزرگداشت شهید باقری در تبریز:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید به اینکه ملت ایران هیچ‌گاه معاهده ترکمنچای یا شکست از قفقاز و کشتار در جنگ جهانی دوم با وجود اعلام بی‌طرفی را فراموش نمی‌کنند، گفت: امروز با بی‌شرمی تمام از حقوق بشری حرف زده و ملت ایران را متناقض با معیارهای حقوق بشری می‌دانند در حالی که شرم بر اروپا باد که بلا بر سر ایران آوردند و ما متاسفانه دم نزدیم؛ اروپائیان باید عذرخواهی کنند و دیه واقعی بدهند.
کد خبر: ۷۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 29 January 2019

 سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  در کنگره بزرگداشت شهید باقری در تبریز اظهار داشت: اگر تلاش جوانان و هدایت امثال سردار سلیمانی‌ها نبود حریم اهل بیت مورد تعرض قرار می‌گرفت.

به گزارش تابناک تبریز سردار سرلشکر محمدحسین باقری افشردی پیش از ظهر امروز در کنگره ملی شهید سردار حسن باقری افشردی در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز با تسلیت ایام سالگرد شهادت بی‌بی دو عالم و گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل اظهار کرد: امام رحمت‌الله بعد از قرن‌ها حقارت و ذلت در ایران، استقلال و عظمت و بزرگواری را به مردم ایران بازگرداند و آن را به همه مردم هدیه داد.

وی افزود: پنج مراسم برای شهید حسن باقری در تبریز برگزار شده است که اهمیت‌دهی به این مسائل گنج بزرگ دفاع مقدس را به نسل جدید به نمایش می‌گذارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاورد ۱۴ قرن علمای بزرگ، صلحای مردم متدین و مستضعف و خون پاک شهدا به رهبری امام رحمت‌الله است، تصریح کرد: مردم تبریز نقش اساسی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب دارند به طوریکه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ همان حادثه و ماموریت بزرگ تبریز بود که اجازه نداد تا خون شهدای قم بر زمین بماند و پس از آن بود که در چهلم شهدای تبریز، سراسر کشور شعله کشیده و طی چند ماه طومار قوی‌ترین حلقه استکبار جهانی را درهم‌ پیچید.

وی اضافه کرد: همچنان مردم ایران دین بزرگ دیگری نسبت به آذربایجان‌ دارند که آن توسعه و تفکر مکتب تشیع است که از جمله دستاوردهای قرون گذشته بوده و در تبریز جاری شد.

باقری در ادامه به ضعف صحبت‌کردن خود به زبان آذری، اشاره کرد و چند کلامی به زبان ترکی صحبت کرد.

وی با مرور 40 ساله انقلاب ایران، گفت: ملت ایران در یک سال و نیم ابتدای انقلاب با انواع تحریم، کودتا، انواع و اقسام اقدامات دشمن روبه‌رو بودند و بعد این فشارها، جنگ بزرگ هشت ساله بر این ملت تحمیل شد و ارتش در محاصره قطعات و تجهیزات قرار گرفت و رزمندگان مردمی و سپاه‌ که سر رشته‌ای زیادی تا آن روز از جنگ نداشتند به جنگ رفتند و در مقابل یک ارتش تا دندان مسلح با حمایت ۳۵ کشور ایستادگی کردند.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: تمام سلاح‌های استکباری در اختیار صدام بود و استکبار جهانی همه حمایت خود  از بعثی‌ها را نشان داد و در اصل ایران در مقابل ۳۵ کشور به اصطلاح ابر قدرت ایستاد.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس غافلگیر از یک جنگ تحمیلی بودیم که می‌خواستند خرمشهر و قصر شیرین‌ها را از  دستمان بگیرند، گفت: در نهایت شیرینی پیروزی در دهان مردم ایران ماند و حق بر باطل پیروز شد.

باقری در ادامه به خاطره‌ای از شهید تجلایی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ روزهایی را به خود دید که تجلایی با تنی مجروح به جنگ رفت و در نهایت به فتح خرمشهر رسیدیم و سپس جنگ به سرزمین خود دشمن رسید و با فتح فاو، آستانه شهر بصره و بسیاری از مناطق نفتی عراق به پایان رسید.

ریشه انقلاب تنومند بوده و با بادهای تحریم نمی‌لرزد

وی اذعان داشت: البته در کنار جنگ، مردم ایران با تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، جاسوسی و غیره مواجه بودند ولی همچنان ایستاده و نشان‌ داده‌اند که ریشه انقلاب تنومند بوده و با این بادها نمی‌لرزد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد: اگر روزی در سوسنگرد محاصره بودیم و در دروازه اهواز برای جلوگیری از سقوط شهر می‌جنگیدیم الآن در امن‌ترین کشور زندگی می‌کنیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر ایران به جایگاهی رسیده است که جنگ با سلاح‌های غربی و صهیونیستی علیه عراق و سوریه توسط رزمندگان به شکست کشیده شده است.

باقری ادامه داد:  آن تعداد از جوانان مدافع حرم که با اجازه و پارت‌بازی و اشک در جبهه‌های حضور یافته‌اند،  الگوی  آنها جوانان هشت سال دفاع مقدس است و  به حق اگر هدایت امثال سردار سلیمانی‌ها نبود، حریم اهل بیت(ع)  و عتبات عالیات مورد تجاوز دشمن قرار می‌گرفت.

وی اذعان داشت: این سربلندی خانواده شهدای مدافع حرم است که الآن کشور عراق به کشوری امن تبدیل شده و حاکمیت عراق به دنبال بیرون کردن نیروهای استکباری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: در سوریه که همه کمر به براندازی حاکمیت قانونی بسته بودند  الآن برای بازگشایی سفارت خود تلاش می‌کنند.

 ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است

وی با تاکید بر اینکه ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و در عین برتری با عدالت و شجاعت از مواضع صحیح و اصولی خود صحبت می‌کند، با صراحت می‌گوید که چشم‌داشتی به خاک هیچ‌کسی ندارد، توضیح داد: آمریکا و جنوب خلیج فارس می‌دانند که اگر نیت تجاوز به این میهن عزیزمان را داشته باشند، قطعاً پاسخ دندان شکن خواهند گرفت.

باقری با اشاره به اینکه امروز ۳۰ سال از خاتمه دفاع مقدس گذشته و با گذشت سه دهه می‌توان نگاه عام‌تری داشته باشیم، تصریح کرد:  می‌توان با یک بررسی به صراحت اعلام کرد که رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس از چه احترامی برخوردار هستند و خانواده شهدا، جانبازان فداکار در چه جایگاهی قرار دارند و این ابهت را با آن فرمانده دشمن و صدام ملعون که آن روز در حمایت همه ابرقدرت‌ها بود و شعار می‌داد، مقایسه کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ابراز کرد:  افتخار می‌کنم در مراسم شهدا حضور پیدا کنم و به یاد آن روزها خوشه‌ای برچینم ولی همیشه کمتر در مورد برادرم حرف زدم ولی به خاطر این کنگره با خوشحالی به تبریز آمدم.

وی با بیان اینکه شهید حسن باقری یکی از تربیت یافتگان مکتب اسلام است، تصریح کرد: این شهید در سنین پایین وارد جنگ شده و در روز دوم جنگ خود را با کسوت خبرنگاری به جنگ می‌رساند و از دوستان خبرنگار خود خداحافظی کرده و می‌گوید که شما کارتان را انجام دهید و من کارهای دیگری در جنگ دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  افزود: شهید حسن باقری به خاطر سابقه همکاری با اطلاعات سپاه تشخیص می‌دهد که این جبهه کسری اطلاعات نظامی دارد.

باقری خاطرنشان کرد: برادرم معتقد بود که باید در جنگ از وضعیت جوی و زمینی دشمن، توانایی‌های  دشمن، نیات، مقدورات دشمن، وضعیت خطوط عمق و خط مقدم دشمن اطلاع داشت در حالی که اصلا آموزش اطلاعاتی ندیده بود.
 
وی با بیان اینکه اولین بولتن اطلاعاتی متعلق به چهارم مهرماه است و بعد از آن تاریخ بود که اطلاعات روز به روز رشد کرده و بزرگانی در این مکتب آموزش دیده‌اند، افزود: شهید حسن باقری در روز چهارم جنگ یک پیش‌بینی می‌کند که سپاه چهارم عراق با سپاه سوم از داخل ایران ارتباط ندارد و ارتش عراق حملاتی انجام داده و از شرق حور از طریق جاده و سیل‌وند به هم وصل خواهد شد که بعد از سه ماه این پیش‌بینی تحقق پیدا می‌کند.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  تصریح کرد: این بصیرت حاصل لطف الهی، درایت و نبوغ شهید و همراهان ایشان است.

باقری با تاکید بر اینکه اطلاعات جزو نقاط قوت دفاع مقدس بود، تصریح کرد: اگر مشکلاتی از جمله تجهیزات، طرح ریزی، نبود مستشار و کسری اعتباری در دفاع مقدس روبه‌رو بودیم ولی در مقابل نقاط قوت هم داشتیم که اطلاعات دفاع مقدس از جمله آنها است.

 وی ادامه داد: اطلاعات دفاع مقدس به مثابه یک نهال و بذر به مرور رشد کرد و در تمام طول جنگ وجود داشت و اگر پیروزی در فاو اتفاق افتاد، مدیون همین اطلاعات است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  خاطرنشان کرد: شهید حسن باقری توانست در ۲۸ ماه حضور خود در دفاع مقدس، کارهای بزرگی کند که از جمله آنها پایه‌گذاری سازمان رزمی سپاه بود به طوریکه او معتقد بود جنگیدن بدون سازمان راه به جایی نمی‌برد و ممکن است احساسات رزمنده را جوابگو باشد ولی کاری در مقابل ارتش تا دندان مسلح نمی‌کند.

باقری گفت: شهید طهرانی‌مقدم  به همراه شهید شفیع‌زاده که پایه‌گذاران توپخانه در سپاه هستند در خاطرات خود گفته بود شهید باقری در عملیات فتح‌المبین،  به ما دستور ایجاد توپخانه را داد که این برای ما غیرممکن بود در حالی که او گفت باید آموزش یک ماه توپخانه ببینید و سریع آن را پایه‌گذاری کنید.

سردار قاسم سلیمانی توسط شهید باقری در پشت خط کرخه در بهار سال ۶۰ کشف شد

وی ادامه داد: شناسایی جوانان باهوش، شجاع، متدین و دارای استعداد برای فرماندهی بود به طوریکه  سردار قاسم سلیمانی توسط شهید باقری در پشت خط کرخه در بهار سال ۶۰ کشف شد.

وی بیان کرد: شهید باقری مسئله تغییر در استراتژی جنگ را بیان کرد و در جلسه‌ای در بهمن ماه که با حضور رهبر معظم انقلاب عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع برگزار شد، حضور داشت در حالی که همه در این جلسه گلایه از نبود تجهیزات می‌کردند و ناامید از شکست‌های می‌در پی بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیان کرد: شهید باقری در آن جلسه می‌گوید که این نوع جنگیدن فایده‌ای ندارد و نتیجه‌ای نخواهد داشت و حتی اگر سلاح هم داشته باشیم باز هم ذبح می‌شویم بلکه باید استراتژی جنگ را عوض کرد و به جای عملیات روزانه، عملیات شبانه داشته و  طرح‌ریزی دقیق و مبتکرانه برای دستیابی به عمق دشمن و ابعاد گوناگونی داشت.

وی افزود: این تغییر استراتژی در عملیات حضرت امام مهدی(عج) در غرب سوسنگرد اتفاق افتاد و یک گروهان سپاه به دشمن حمله کرد و از دشمن اسیر و کشته گرفت.

باقری گفت:  طی ۶ ماه ۲۵ عملیات کوچک اتفاق افتاد و در این عملیات‌ها ناامیدی شکست‌ها به  امیدواری تبدیل شده و کادرهای زیادی تربیت شدند و خودکفایی و اعتماد به نفس میوه داد و در نهایت در عملیات ثامن‌الائمه خرمشهر آزاد شد.

وی اذعان داشت: قطعا نفس برگزاری این کنگره‌ها و تحقیق در مورد دفاع مقدس می‌تواند ذره‌ای از تلاش ایثارگران را نشان دهد که چگونه ملتی در محاصره بوده و از لحاظ اقتصادی در محاصره قرار گرفتند و تحت بمباران همه دنیا بودند ولی از لحظات ناامیدی به پیروزی‌های بزرگ مبدل شدند.

اروپائیان باید عذرخواهی کنند و دیه واقعی بدهند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید به اینکه ملت ایران هیچ‌گاه معاهده ترکمنچای یا شکست از قفقاز و کشتار در جنگ جهانی دوم با وجود اعلام بی‌طرفی را فراموش نمی‌کنند، افزود: امروز با بی‌شرمی تمام از حقوق بشری حرف زده و ملت ایران را متناقض با معیارهای حقوق بشری می‌دانند در حالی که شرم بر اروپا باد که بلا بر سر ایران آوردند و ما متاسفانه دم نزدیم؛ اروپائیان باید عذرخواهی کنند و دیه واقعی بدهند.

وی افزود: ذلت قاجار و سیاهی دوران پهلوی را دیدیم و با انقلاب اسلامی بعد از این همه شکست، عزت را دیدیم. حادثه‌های تاریخی 200 سال حقارت به ایران داد ولی دفاع مقدس حدقل 200 سال سربلندی برای ملت ایران ایجاد کرده است، همه فشارها را از تحریم و تهدید و... را تحمل کرد و با افتخار ایستادگی کرد.

باقری ادامه داد: بعد از گذشته سیاه تاریخی، حادثه دفاع مقدس اتفاق افتاد که به تعبیر رهبر انقلاب  یک گنج است؛  ملت بزرگ این افتخار آفرید که همه سختی‌های جنگ را تحمل کرده و با سربلندی روی این افتخار ایستادگی دارند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی از برادر خود مبنی بر اینکه همه شهدا در راه خدا رفته‌اند از این‌رو مغرور نباشید  و همه چیز دست خدا است، گفت:  امروز هم باید این راه تجربه شده را پیش ببریم.

برخی ندانم کاری‌های داخلی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست

باقری توضیح داد: مردم با برخی فشارهای داخلی روبه‌رو هستند و البته برخی ندانم کاری‌های داخلی وجود دارد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست ولی در شرایطی هستیم که با حرکت در پشت رهبری و ولایت‌مداری مسیر خود را ادامه داده و از این مرحله با سربلندی بیرون خواهیم رفت.

وی بیان کرد: خداوند همیشه کمک خود را بر ما نازل کرده و نازل خواهد کرد به طوریکه با اینکه خدا هیچ نیازی به کمک ما ندارد ولی شرط گذاشته است که اگر شما خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری کرده و ثابت قدم خواهید بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: برگزاری مراسم شهدا، می‌تواند گنج بزرگ برای جوانان باشد و مبنایی برای اتکا به جوانان باشد تا کشور به سمت پویایی برود.گزارش فارس حاکی از آن است که در این مراسم از کتاب صوتی مسافر رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اكبر فاخري كوزه كنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
با سلام
درود مي فرستيم به روح امام امت وشهداي انقلاب اسلامي واز هر چيز مهمتر اين است كه درود با يد فرستاد بر شاگرادن اهل ولايت چون سردار باقري و سليماني وجمشيدي وديگر عزيزان كه افتخار اين ملتند و دولت مردان بايد از اين سربازان خط ولايت ياد بگيرند وبه جاي فكر صندلي وپست ومقام خود باشند به فكر جامعه ومردم باشند و مسائل اقتصادي وصنعت ما بايد از حوزه دفاع ودستاوردهاي آن ياد بگيرند كه بايد خودمان بسازيم وتوليد كنيم ودر فكر آرامش مردم باشيم
زنده باد امام خامنه اي وسربازان حقيقي ايشان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار