رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد؛
تابناک مرکزی: رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: در دیدار مسئولان استان مرکزی با وزیر راه و شهرسازی مشکلات شرکت های واگن پارس و احیا صنعت اراک مطرح و بر توجه بیشتر به صنایع داخلی تاکید شد.
کد خبر: ۷۰۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 20 January 2019

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ مجمع نمایندگان استان مرکزی،  استاندار مرکزی و با وزیر راه و شهرسازی دیدار و مسائل و مشکلات این حوزه را در نشستی تخصصی بررسی کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی به اجرای پروژه آزادراه تهران جنوب اشاره کرد که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و افزود: این آزادراه قرار است از آزادراه تهران ساوه سلفچگان عبور کرده و پس از آن با عبور از شهرهای آشتیان، فراهان و اراک به شهرهای جنوبی کشور منتهی شود که موجب همگرایی بیشتر شهرهای استان شده و با فراهم شدن این زیرساخت موجب توسعه استان خواهد شد.

وی به تسریع در دو بانده کردن مسیر ریلی اراک قم که در جدول پیوست بودجه کشور قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی اجرای این طرح از طریق فاینانس از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست از مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به منظور بازدید از پروژه های نیمه تمام حوزه راه استان از جمله درخواست های مجمع نمایندگان استان و استاندار مرکزی در این دیدار بود که مقرر شد در سفر وزیر راه و شهرسازی پروژه های حوزه راه در شهرستان های کمیجان و خنداب (مسیر آهنگران- کمیجان تا خنداب) مورد بازدید قرار گیرد تا تصمیمات لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اتخاذ شود. همچنین برای تسریع در اجرای پل سنجان دستور ویژه ای صادر شد.

مقدسی بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی در دهه مبارک فجر به منظور افتتاح پروژه های حوزه راه و شهرسازی مطرح شد که قرار شد برنامه ریزی مقدمات این سفر و بازدید از طرح های نیمه تمام در دستور کار قرار گیرد.

وی به تخصیص اعتبارات سفر دولت به استان در حوزه راه و‌ جذب اعتبارات ملی برای تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام به عنوان دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت به تسریع در اجرای مسیر ریلی راه آهن اراک، خمین، اصفهان و نیز بیان مشکلات محورهای مواصلاتی در شهرهای ساوه، زرندیه، اراک، کمیجان، خنداب، تفرش، فراهان، آشتیان، محلات، دلیجان، خمین اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیته و کارگروه تخصصی در خصوص مشکلات و مطالبات مطرح شده ضمن تامین منابع مالی تمامی جوانب لازم بررسی شود. همچنین مقرر شد جلسه دیگری پس از تشکیل کارگروه با حضور اینجانب به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی، استاندار و وزیر راه و شهرسازی تشکیل و موارد مطرح شده به جمع بندی نهایی رسیده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مقدسی به طرح مشکلات واگن پارس با حضور مدیرعامل این شرکت در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر لزوم توجه بیشتر به صنایع داخلی تاکید شد و ضمن طرح مشکلات احیا صنعت، دستورات خوبی از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

بررسی مشکلات حوزه راه استان مرکزی در نشست مشترک مجمع نمایندگان با وزیر راه و شهرسازی

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار