مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 380 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان از خدمات بهزیستی در خانه و خانواده بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۷۰۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 19 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، محمد میرزایی گفت: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با دستور مقام قضایی به مراکز بهزیستی سپرده می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در خانه‌ها و مراکز بهزیستی که شامل مشاوره ، مددکاری و آموزش مهارت‌های زندگی است؛ این کودکان خدمات کمک مالی مستمر و غیرمستمر نیز بنا به پیشنهاد مددکار اجتماعی و با تأیید کمیته شبه خانواده استان دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به حضور 45 کودک در مراکز بهزیستی، خاطرنشان کرد: علاوه بر شیرخوارگاه که به صورت دولتی اداره می‌شود،  چهار خانه کودک و نوجوان غیردولتی دختران و پسران در سطح چهارمحال و بختیاری به این قشر خدمات می‌دهند.
میرزایی ادامه داد: کودکانی که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی ندارند به‌صورت امدادبگیر از طرف  بهزیستی پذیرش شده و ماهیانه هزینه زندگی به حساب آنان واریز می‌شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست بهزیستی مبنی بر ایجاد زمینه زندگی کودک در محیط خانواده، افزود: حضور کودکان در مراکز شبانه‌روزی و خانه‌های تحت نظارت بهزیستی موقت بوده و مددکاران و مشاوران مراکز تلاش دارند که زمینه‌های بازگشت کودک نزد والدین و یا خانواده‌های جایگزین را فراهم آورند و با نظارت بر زندگی فرد در خانواده از وی حمایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار