یک کارگردان تئاتر در استان یزد با اشاره به ضرورت استفاده از هنرهای نمایشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تئاتر«نمایش زدگی» با موضوع آسیب‌های اجتماعی از نیمه بهمن ماه امسال در یزد اجرا ‌می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 19 January 2019

«صادق نصیری» با اشاره به نقش هنر در انتقال مفاهیم اجتماعی و هدایت جامعه به سمت تعالی فرهنگی،‌اظهار کرد:‌ تئاتر به واسطه برخورداری از بسیاری ویژگی‌های بصری ابزار مناسبی در توسعه اجتماعی است.

وی توجه به دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی را یکی از جدی‌ترین رسالت هنرمندان دانست و افزود:‌ هنرمندان می‌توانند با تولید آثاری فاخر که آسیب‌های اجتماعی مختلف را مد نظر خود قرار می‌دهد در کاهش این مهم نقش آفرینی کنند.

این کارگردان یزدی با اشاره به تئاتر «نمایش زدگی» گفت: این تأتر سعی دارد با پرداختن به موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را بیش از پیش متوجه این تهدید کند.

نصیری با بیان این که توسعه اجتماعی مستلزم همکاری و همراهی تمام مردم است،‌ تصریح کرد:‌ شاید تولید و اجرای تئاترهایی نظیر «نمایش زدگی» بتواند چراغ خطری باشد برای مدیران جامعه و کسانی که به نحوی دستی بر این امور دارند.

این مدرس تئاتر با اشاره به نقش هنرنمایشی در پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد:‌ امیدوارم با اجرای تئاتر «نمایش زدگی» مخاطبین لحظاتی خود را بجای شخصیت‌های داستان قرار داده و عاقبت رفتار قبل از اقدام را ببیند.

وی آگاهی از عاقبت کار را موثرترین راهکارهای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی گوناگون است،‌ گفت: هنرمندان در کنار روانشناسان بیشترین تاثیر را بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

تئاتر نمایش زدگی به کارگردانی صادق نصیری از نیمه بهمن ماه امسال در محل تالار هنر یزد به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است؛ صادق نصیری فارغ التحصیل اولین دوره هنرستان هنرهای نمایشی استان یزد و دانش‌آموخته رشته تئاتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار