سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق به جمعیت 15 هزارنفری کارگران این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 16 تشکل گارگری در راستای رفع مشکل این قشر فعالیت دارد.
کد خبر: ۷۰۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 19 January 2019

علی‌اصغر نوری شادکام اظهار داشت: از این تعداد 9 مورد شورای اسلامی کار، پنج انجمن صنفی و 2 نماینده کارگری است که به عنوان پل ارتباطی بین کارگران و کارفرمایان ،مسائل و مشکلات آنها را پیگیر هستند.
وی افزود: این در حالی است قبل از پیروزی انقلاب حتی یک تشکل کارگری در این شهرستان معدنی و کارگری فعالیت نداشت.
این مسئول بیان کرد: توسعه تشکل‌های آزاد و مستقل کارگری لازم است، مسئولان و دولت را قادر می‌سازد تا نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و تأمین منافع کارگران اقدام کنند.
وی افزود: جمعیت کارگری به‌ احتمال‌زیاد مطالباتی دارند که سال‌های گذشته کمتر موردتوجه بودند، کارگران باید مطالبات و خواسته‌های قانونی خود را از طریق تشکل های کارگری پیگیری کنند تا زودتر به نتیجه برسند.
سرپرست اداره تعاون بافق تصریح کرد: هدف بنیادین تشکل‌های کارگری، تضمین توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی کارگران است.
وی خاطرنشان کرد: از طریق این نهاد کارگران می‌توانند خواسته‌های به‌حق خود را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.
نوری شادکام، کارفرما و شورای کارگری شرکت‌ها و کارگاه‌ها را دو بال محکم برای امنیت شغلی و رسیدن کارگران به حقوق حقه خود عنوان کرد و گفت: آن‌ها سعی کنند در کنار یکدیگر مباحث را پیگیری و هرگز در مقابل هم قرار نگیرند.
این مسئول به‌کارگیری افراد جویای کار از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های کاریابی تأکید کرد و گفت: با این روند قشر ضعیف جامعه نیز می‌تواند به حقوق خود دست یابد.
نیمی از جمعیت 15 هزار نفر کارگری بافق در سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق و شرکت‌های زیرمجموعه آن و بقیه در معادن دیگر و سایر مشاغل، مشغول به کار هستند.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار