سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: دیدگاه توسعه‌ای در استان وجود داشته و حرکت برای توسعه پایدار با سرعت مناسب توسط دستگاه‌های اجرایی آغاز شده است.
کد خبر: ۷۰۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 16 January 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسن کوماسی امروز در دیدار با فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر نقده با بیان اینکه توسعه باعث افزایش سرمایه‌گذاری در استان خواهد شد، اظهار کرد: اگر توسعه رخ دهد، ارزش افزوده از استان‌های دیگر به آذربایجان‌غربی سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از سرمایه گذاران، معافیت‌های مالیاتی مناسبی در مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده است، افزود: قوانین و مقررات تغییر یافته و ساختار فرآیند رسیدگی براساس طرح جامع مالیاتی است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در سال 98 شیوه علی‌الرأس از نظام مالیاتی حذف می‌شود، اضافه کرد: شعار مالیاتی امسال «سازمان محبوب» است و برای رسیدن به این هدف باید کارهای زیادی از جمله تغییر نگرش همکاران مالیاتی رخ دهد .

کوماسی با اشاره به دو برنامه کوتاه مدت درون و برون سازمانی پیش روی اداره کل امور مالیاتی استان، اظهار کرد: در بعد درون سازمانی در پی مناسب‌سازی فضا و محیط برای همکاران و تزریق احساس آرامش هستیم و در بعد برون سازمانی نیز افزایش احترام به ارباب رجوع و تغییر دید و نگرش مردم به پرداخت مالیات در برنامه وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم به واسطه پرداخت مالیات باید مطالبه‌گر باشند، گفت: مالیات دریافتی از مردم موجب تعدیل ثروت شده و به طبقات پایین تزریق می‌شود تا فاصله طبقاتی از این طریق کمتر شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تلاش ما بر این است که خوداظهاری و خود تمکینی بین مردم بالا رفته و خودشان میزان مالیات را تعیین کرده و پرداخت کنند، همچنین باید منابع دریافت مالیات و محلی که در آن هزینه می‌شود، برای مردم تشریح شود.

کوماسی با اعلام اینکه درصدد پایین آوردن هزینه‌ها هستیم، افزود: هزینه‌ها تنها شامل وصول مالیات به صورت پول نیست و رضایت عمومی از نظام و دولت در اولویت قرار دارد.

اجرای طرح جامع مالیاتی نگاه فرابخشی می‌طلبد

فرماندار شهرستان نقده نیز در این دیدار با اشاره به پیاده سازی طرح جامع مالیاتی گفت: تغییر در نظام مالیاتی حرکت حسنه‌ای است که پیاده‌سازی آن هنر خاصی طلبیده و اجرای کامل آن تعامل و نگاه ویژه فرابخشی را می‌طلبد.

مرتضی فرامرزی با اشاره به تغییرات در حال اجرا در چارچوب طرح جامع مالیاتی افزود: نوع نگاه و تجربه کسب شده باید موجب ایجاد بستری شود که مردم از موضوع مالیات استقبال کنند.

وی با بیان اینکه نگرش و دیدگاه‌ها نسبت به مالیات و دستگاه مالیات استان باید تغییر کند، اظهار کرد: اگر نظام مالیاتی به شکل صحیح در چرخه تولید درآمد قرار گرفته و اقتصاد کشور بر مبنای مالیات پیش برود، سازمان امور مالیاتی جایگزین وزارت نفت می‌شود.

فرماندار نقده در ادامه بر حمایت از تولید و تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: حمایت از تولیدکننده، تداوم چرخه اقتصاد و به تبع آن ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای کشور را در پی دارد .

لزوم اختصاص درآمدهای ارزش افزوده به شهرداری هایی فاقد منابع پایدار

رئیس شورای اسلامی شهر نقده نیز در این دیدار گفت: اختصاص درآمدهای ارزش افزوده به شهرداری شهرستان‌هایی که منابع پایدار خاصی ندارند کمک شایانی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام موسی آقاجانی اظهار کرد: مردم مالیات می‌دهند و همان مالیات در خدمت به مردم صرف می‌شود، پس اگر این سرمایه ملی در خدمت مردم باشد سبب جلب رضایت مردم و تداوم مسیر والای انقلاب خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار