فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه باید معیشت مرزنشینان استان با سرما‌یه‌گذاری لازم ارتقاء یابد گفت: تمامی نقاط آذربایجان‌غربی به ویژه مناطق مرزی، آماده سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی است و هیچ نا‌امنی در مرزهای این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 15 January 2019

، قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق دارد و با توجه به وضعیت کشورهای هم‌جوار، احتمال تردد غیر مجاز در قالب قاچاق و نا‌امنی‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود: این نا‌امنی‌ها، شرارت‌ها و قاچاق کالا نسبت به سال‌های گذشته به خوبی در این مرزها کنترل شده و همچنین در بحث پایش‌ها نیز همکاری دستگاه قضایی و امنیتی مطلوب بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی، به‌ خصوص شهرهای مرزنشین، در امنیت کامل بوده و مستعد سرمایه گذاری داخلی و خارجی است بیان کرد: ایران اقدامات دیپلماسی بسیار خوبی را با کشور آذربایجان داشته و همچنین امسال روابط خوبی با کشور ترکیه و عراق برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه از کولبران مورد تایید حمایت می‌شود تصریح کرد: کولبری معنای مشخصی داشته و جنسی که حمل می‌کند مشخص است و اگر شخصی که نصف شب در کوله‌های خود اسلحه و مشروبات الکی قاچاق کرده و مخل آسایش و امنیت کشور شود کولبر نبوده و ما با آنها مبارزه خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به اینکه هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جرم تلقی شده و مرزبانان و مسوولان ذی‌ربط موظف هستند که با آنها مبارزه کنند، عنوان کرد: برخی از مصاحبه‌ها و خبرها به صورت ناآگاهانه انجام شده و انتشار پیدا می‌کند، چون برخی اشخاص را کولبر جلوه می‌کنند در حالی که باید بدانند کسانی که به سوی مرزبانان تیراندازی کرده و یا کالای قاچاق حمل می‌کنند مخلان آسایش جامعه بوده و باید با آنها مبارزه کرد.

وی بیان کرد: اگر امروز امنیت در مرزهای کشور حاکم است ناشی از همدلی و هماهنگی بین مرزبانان و مرزنشینان است.

رضایی با اشاره به اینکه باید معیشت مرزنشینان استان با سرما‌یه‌گذاری لازم ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: تمامی نقاط آذربایجان‌غربی به ویژه مناطق مرزی آماده سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی است و هیچ نا‌امنی در مرزهای این استان وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار