مراسم افتتاح و کلنگ زنی متمرکز پروژه های صنعت آّب گلستان با حضور وزیر نیرو و برنامه ویدئو کنفرانسی ریاست جمهور دکتر روحانی در سد نرماب شهرستان مینودشت برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 14 January 2019

در این برنامه متمرکز افتتاح که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، دکتر اردکانیان اظهار کرد: امروز مجتمع آبرسانی روستائی را در غرناوه افتتاح کردیم.
همچنین به نمایندگی در شورای اداری در 4 شهرستان کلاله و مینودشت، مراوه تپه وگالیکش شرکت کردم که گزارش آن را مطرح میکنم.

وزیر نیرو افزود: شبکه های آبیاری وزهکشی بر اساس ابعاد و نوع ماموریت به 4 درجه تقسیم می شوند که درجه های یک و دو اصلی است و 3 و 4 فرعی که اجرای شبکه های اصلی توسط وزارت نیرو انجام می شو.امروز عملیات آغاز بهره برداری و اجرای کلنگ زنی را در بخش شبکه های زهکشی وآبیاری استان گلستان داریم.

وی بیان کرد: پروژه آغاز بهره برداری 10 هزار هکتار عملیات زهکشی اراضی در منطقه گمیشان، بندرترکمن و آق قلا از پروژه های قابل بهره برداری در سفر امروز بود.پروژه بعدی، آغازبهره برداری 7 هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی قر ه سو – زرین گل شهرستان علی آباد است. آخرین پروژه بهره برداری، سدلاستیکی گنبد و طرح آبرسانی به شهر گرگان که بخشی از نیازهای این شهر را تامین می کند و از وعده های سفر قبلی بود.

طرح بزرگ آبرسانی به شهرها وروستاهای مرزی مراوه تپه، کلاله و مینودشت و گالیکش از دیگر طرح های آغاز عملیات اجرایی در امروز بود.که این طرح ، علاوه بر 4 شهر 130 روستا را هم مشروب می کند و 556 هزار نفر از این نعمت برخوردا ر می شوند.تامین آب این طرح از سد نرماب است که این 2 پروژه با هم همزمان پیش می رود. امید داریم بتوانیم در سال 99 سد نرماب را آبگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار