روابط عمومی اورژانس از سقوط یک فروند هواپیما حوالی شهریار در استان تهران خبر داد.

هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

 

***روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد:‌ ساعت 8:30 حادثه سقوط یک فروند هواپیمای باربری به اورژانس اعلام شد. این هواپیما 16 خدمه پروازی داشت و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

وی گفت: اکیپ‌های اورژانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

*** اخبار اولیه حکایت از این دارد که این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده و در حال بازگشت از قرقیزستان به کشورمان بوده که در حوالی فرودگاه فتح دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

***بالگرد و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به محل سقوط یک فروند هواپیمای باری در استان البرز اعزام شدند.

*** گفته میشود، این هواپیمای باری حامل محموله گوشت از قرقیزستان بوده است.

*** ناصر چرخ ساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزییاتی از این حادثه گفت:‌ مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است.

***رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در پی انتشار اخباری درباره زنده بودن خلبان هواپیما به خبرنگار فارس گفت: نمی توانم زنده بودن خلبان هواپیما را تایید کنم.

*** حادثه برای هواپیمای باربری 707

روابط عمومی ارتش از سقوط هواپیمایی باری707حامل گوشت خبر داد.

در این خبر آمده است: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

*** براساس گفته‌ کولیوند رئیس اورژانس کشور تا این لحظه جسد یک نفر از خدمه پروازی کشف شده است و با یک نفر مهندس پرواز جمعا ۲ نفر از خدمه پروازی تکلیف‌شان مشخص شده است.

رئیس اورژانس کشور گفت: مهندس پرواز این هواپیما عنوان کرده است که خدمه پروازی ۱۶ نفر بوده اند که تلاش برای یافتن ۱۴ نفر باقی مانده به صورت زنده یا فوت شده ادامه دارد.

***هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ کاملاً در آتش سوخت

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: هواپیمایی بوئینگ سقوط کرده حوالی کرج کاملاً در آتش سوخته است.

این خبر تکمیل میشود...