سرپرست فرمانداری دزفول خبر داد:
سرپرست فرمانداری دزفول از آغاز هفته فرهنگی شهرستان دزفول در ۲۴ دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 13 January 2019

محمد حیدری اظهار کرد: هفته فرهنگی شهرستان دزفول با هدف معرفی ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف از جمله آداب و رسوم، هویت دینی و فرهنگی، مفاخر، ظرفیت های کشاورزی و گردشگری و دیگر پتانسیل های این شهرستان از۲۴ دی ماه تا ۲۸ دی ماه برگزار می شود.

وی با بیان این که در اجرای برنامه های هفته فرهنگی نباید تک بعدی عمل کرد، با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم وادارات در اجرای برنامه ها، گفت: اجرای برنامه های هفته فرهنگی می تواند با رویکرد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی خود را در مقوله های مختلف زندگی مردم به نمایش گذاشته و تأثیر مستقیم بر هویت فرهنگی جامعه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری دزفول، یکی از مهمترین برنامه های هفته فرهنگی این شهرستان را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد و افزود: جامعه امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت که خنثی کننده توطئه دشمنان نظام است نیاز دارد و لازم است تا از هفته فرهنگی شهرستان برای این امر بهره برد بنابراین هفته فرهنگی شهرستان دزفول با برگزاری همایش «دزفول در آئینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» از ساعت ۱۹ تا۲۱ مورخ ۲۴ دی ماه در سالن مجتمع فرهنگی و سینمایی آغاز خواهد شد.

حیدری، افتتاحیه تئاتر «زنده در گور» در سالن پلاتوی مجتمع فرهنگی رأس ساعت ۲۲ شامگاه ۲۴ دی ماه را دیگر برنامه روز نخست هفته فرهنگی دزفول برشمرد و عنوان کرد: سه شنبه ۲۵ دی ماه در دومین روز از هفته فرهنگی دزفول، برنامه هایی همچون نهال کاری و حفظ هوای پاک ساعت ۱۴ درتفریحگاه علی کله و پارک عباس آباد ، برنامه پیاده روی خانوادگی ساعت ۱۶ از بلوار پیام آوران و جشن ولادت حضرت زینب، روز پرستار و بازنمایی نقش بانوان درانقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ساعت ۱۹ و ۳۰ در سالن ایثار برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان از ساعت ۹ صبح تا 12 روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه در محل کلوپ ورزشی نیز برنامه در نظر گرفته برای روز سوم این هفته در دزفول خواهد بود.

حیدری در ادامه گفت: برگزاری روز نخست جشنواره شکرانه برداشت مرکبات در روز پنجشنبه مورخ ۲۷ دی ماه ساعت ۱۲ ظهر تا شب در محل پارک خانواده و برگزاری جشنواره فرهنگی وحدت اقوام (دزفولی، بختیاری ، لر و عرب) با ارائه غرفه های مختلف سوغات، غذاهای محلی، صنایع دستی، لباس و غیره ساعت ۱۶ تا پاسی از شب در محل پارک دولت نیز از مهمترین برنامه های چهارمین روز از هفته فرهنگی شهرستان دزفول می باشد.

سرپرست فرمانداری دزفول، برگزاری همایش دوچرخه سواری در روزجمعه ۲۸ دی ماه ساعت ۹ صبح از میدان الف دزفول به مقصد پارک دولت، برگزاری نمایش ورزش های آبی شامل جت اسکی، قایق رانی و اسکی روی آب ساعت ۱۴ در محل پارک دولت پشت سد تنظیمی و برگزاری مسابقه سوارکاری ساعت ۱۵ در پارک جنگلی لاله میدان اسب سواری را از جمله برنامه های روزپایانی این هفته برشمرد.

وی افزود: همچنین در همان روز جمعه ۲۸ دی ماه از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه تا پاسی از شب دومین روز از جشنواره شکرانه برداشت مرکبات در پارک خانواده اجرا خواهد شد، ضمن اینکه هفته فرهنگی دزفول با برگزاری اختتامیه جشنواره دو روزه فرهنگی وحدت اقوام از ساعت ۱۶ تا پاسی از شب در پارک دولت به کار خود پایان خواهد داد.

حیدری در پایان با تقدیر از همکاری ادارات و دستگاه های مختلف و انجمن های مردم نهاد در راستای اجرای این برنامه ها از تمامی شهروندان شهرستان برای حضور در این برنامه ها دعوت به عمل آورد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار