مدیر کل بیمه سلامت ایلام؛
مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: در بخش دولتی هیچگونه بدهی به دانشگاه علوم پزشکی نداریم و مطالبات شهریور تا اول آذر 97 بخش خصوصی نیز در حال پیگیری و بزودی پرداخت می شود.
کد خبر: ۷۰۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 13 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده بیمه سلامت استان ایلام در راستای مطالبات مراکز بهداشتی و درمانی بخش دولتی و خصوصی همچنین همکاری استاندار و نمایندگان مانده مطالبات سال 96 دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد.

وی افزود: 220 میلیارد ریال از مطالبات سال 96 بصورت اوراق قرضه و 100 میلیارد ریال نیز بصورت نقدی به مراکز دانشگاهی پرداخت شد.

رحیمی با بیان اینکه مطالبات 97 نیز تا اول آذر ماه به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده، افزود: در بخش دولتی هیچگونه بدهی به دانشگاه علوم پزشکی نداریم و مطالبات شهریور تا اول آذر 97 بخش خصوصی نیز در حال پیگیری و بزودی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: مطالبات سال 96 پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک نیز تسویه شده است.

وی با بیان اینکه 12 میلیارد ریال از مطالبات مراکز بخش خصوصی مربوط به داروخانه ها باقی مانده، گفت: 34 میلیارد ریال نیز از بدهی های پزشکان آزمایشگاه، دندانپزشکان و پزشکان عمومی و درمانگاه های بخش خصوصی سال 96 پرداخت شد.

رحیمی ادامه داد: مطالبات مراکز خصوصی دیگر از جمله پاراکلینیک، پزشکان، داروخانه و آزمایشگاه نیز تا آخر مرداد ماه 96 پرداخت شده و امیدواریم با پیگیری های انجام شده بتوانیم مابقی مطالبات را تسویه کنیم.

وی تصریح کرد: استان ایلام جز اولین استان هایی است که بیشترین پرداخت را در مراکز طرف قرارداد داشته و تمام تلاش ما پرداخت بموقع به مراکز طرف قرارداد برای افزایش خدمات با کیفیت و عدالت در دسترسی مردم برای بهره گیری از خدمات بیمه سلامت است.

رحیمی تاکید کرد: از همه بیمه شدگان تقاضا داریم مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و بهداشتی را محدود کنند و پزشکان نیز دوره درمان بیماری ها را برای بیمه شدگان کامل کرده و در تجویز خدمات غیر ضروری بخصوص پاراکیلینک ها بار مراجعه را کاهش دهند.

وی گفت: میانگین بارمراجعه در سطح کشور 11 بار در سال است اما این میانگین در استان ایلام بسیار بالا است بعنوان مثال در صندوق سایر اقشار این میانگین 19 بار در سال بوده و حدود هشت بار بیشتر از سایر استان ها است.

رحیمی تاکید کرد: در صورت منطقی کردن بار مراجعه ها میتوان مطالبات و پرداخت های بیمه را بروز کرده و داروها و خدمات تشخیصی، درمانی بیشتری را در تعهد قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز ما بر روی بیماران خاص به دلیل هزینه بالای آنها است و در تلاش هستیم تمام خدمات ارائه شده به آنها رایگان باشد.

بیش از 345 هزار نفر از جمعیت استان 580هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 22 هزار 735 نفر بیمه شدگان صندوق اول یعنی عشایر وروستاییان، 38 هزار و 792 نفر بیمه شدگان همگانی، 63 هزار و 790 نفر بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت، 106 هزار نفر صندوق بیمه ایرانیان و 21 هزار و 426 نفر نیز بیمه شدگان صندوق سایر اقشار هستند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
با سلام پس چرا دانشگاه علوم پزشکی اضافه کار و معوقات پرسنلی پرداخت نمی کند پس اینهمه غوغا سالاری چیه و اینهمه قوم بازی چیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار