معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درباره برخی از تصمیمات نحوه اجرای ساختمان جدید پلاسکو از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام مغایرت شده است،‌گفت: هنوز از سوی بنیاد مستضعفان نتیجه برگزاری مسابقه طراحی و تعیین نقشه ساختمان جدید پلاسکو اعلام نشده است همچنین قرار شده 5 طبقه اول ساختمان به فضای تجاری اختصاص یابد که درباره این موضوع به تفاهم و توافق نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۶۹۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 30 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نظر شورای عالی معماری و شهرسازی نسبت به احداث ساختمان جدید پلاسکو در 15 طبقه اظهار داشت: درباره برخی از تصمیمات در زمینه نحوه اجرای ساختمان جدید پلاسکو از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام مغایرت شده است.

وی افزود: شورای تامین استان گفته است تعداد طبقات براساس حقوق مکتسبه تعیین شده است اما بحث  مغایرت ساختمان جدید پلاسکو با ضوابط موضوع دیگری است.  

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد:  اول آنکه هنوز از سوی بنیاد مستضعفان نتیجه برگزاری مسابقه طراحی و تعیین نقشه ساختمان جدید پلاسکو اعلام نشده است. موضوع دیگر این است که گویا قرار شده 5 طبقه اول ساختمان به فضای تجاری اختصاص یابد که درباره این موضوع به  تفاهم و توافق نرسیده‌ایم.   

معاون شهرسازی و معماری وزیر با بیان اینکه شورای تامین استان اعلام کرده است که ساختمان جدید پلاسکو در 15 طبقه مانند ساختمان قدیم ساخته شود تا مطالبات غرفه داران محقق شود، گفت: بنده هم اعلام کرده‌ام که با 15 طبقه موافق هستم اما قرار نبود در زیر سطح زمین 5 طبقه دیگر هم اضافه شود.

ایزدی تاکید کرد:  آقایان مدعی هستند که این 5 طبقه می‌تواند در راستای افزایش فضاهای مشاع موثر باشد در عین حال هنوز موافقتی با این 5 طبقه انجام نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان می‌گوید علت تاخیر در احداث ساختمان جدید، شورای عالی معماری و شهرسازی و تاخیر در اعلام رای این شورا است، گفت: دو سال از حادثه ساختمان پلاسکو گذشته است و اقدامی در جهت ساخت انجام نداده‌اند و بنیاد مستضعفان مدعی شده علت بخشی از تاخیرها در ساخت این است که وزارت راه وشهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری موضع خود را تغییر می‌دهند، این در حالی است که 5 روز پس از حادثه مصوبه اعلام  شد و تا کنون هم هیچ تغییری در خواسته‌هایمان اعمال نکرده‌ایم.

دبیر شورای عالی شهرسای و معماری با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان به تعهد خود در قبال ارائه نقشه‌ها پایبند نبوده است، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان نتایج برگزاری مسابقات را اعلام نکرده است که بتواند نقشه‌ها را هم برای تایید و تصویب در اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دهد.

ایزدی با بیان اینکه در حال حاضر مبنای کار مجوز کمیسیون ماده 5 است،‌ ادامه داد: کمیسیون ماده 5 را با اضافه کردن یک یادداشت به امضا رساندم مبنی بر این که ساختمان جدید در همان مساحت 1000 متر یعنی 30 متر در 30 متر و در 15 طبقه ساخته شود. اما محل بحث این است که 5 طبقه در زیر زمین به ساختمان اضافه شده است.

وی ادامه داد: قرار بود در هفته گذشته نقشه‌های برآمده از برگزاری مسابقات به شورای عالی معماری و شهرسازی تحویل داده شود اما هنوز چیزی به شورا تحویل نداده‌اند. اعلام کرده‌ایم که تنها یک هفته از زمان تحویل نقشه تا انجام اقدامات کارشناسانه زمان صرف خواهیم کرد. تا کنون هیچ طرحی به دست ما نرسیده است که تاخیر در تایید یا تصویب آن داشته باشیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز پروانه‌ای برای ساختمان جدید پلاسکو صادر نشده است چراکه هنوز نقشه‌ای ارایه نشده است بنابراین نمی‌توانند عملیات خاک برداری و گود برداری را آغاز کنند، گفت: اعلام کرده‌ایم که هر زمان نقشه ارایه شد،  شورای عالی معماری و شهرسازی نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار