نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بهاباد با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 29 December 2018

عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست با اشاره به تحقق عدالت آموزشی در سطح استان گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین، عدالت آموزشی است که باید از این موضوع به عنوان مقوله‌ای مهم یاد کرد و باید مسئولین آموزش و پرورش به صورت جدی تری در این حوزه وارد شوند.

دانافر در با مقایسه جایگاه آموزش و پرورش در سطح جامعه با مباحث امنیت و بهداشت بیان کرد: آموزش و پرورش باید به عنوان اولویت اصلی جامعه مطرح باشد و نباید اجازه دهیم کتاب‌های کمک آموزشی، فضا‌های نامطلوب آموزشی و مشق شب، نشاط و شادابی را از فرزندان ما بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، استراتژی مهم این اداره کل در حوزه مباحث پرورشی است به بازخوانی مطالبات رهبری در پیام ایشان به اجلاس سراسری نماز پرداخت.

حجت الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد نیز در این جلسه از سواد به عنوان مبنای توسعه، امنیت و شخصیت نام برد و ریشه بخش اعظمی از معضلات کشور را بی سوادی دانست.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان بهاباد، به آمار نرخ بیسوادی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: دلیل مهاجر پذیر بودن این شهرستان حضور نیرو‌های کارگری از استان‌های محروم و اتباع خارجی در این منطقه است.

خانی زاده، فرماندار بهاباد نیز در این جلسه با بیان کمبود‌ها و چالش‌های موجود در این شهرستان، از لزوم ایجاد رشته‌های جدید برای هنرستان‌ها با توجه به معادن و شرکت‌های صنعتی موجود سخن گفت و افزود: با همت مسئولین و خیرین، در ساخت خوابگاه برای دانش آموزان پسر و عملیات ساختمان موزه علوم طبیعی این شهرستان تسریع گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار