قیمت رنگ مانند سایر مصالح ساختمانی افزایش بسیاری یافته است که باعث کم‌ رونق شدن بازار فروشندگان شده و بازار نقاشان ساختمان را کساد کرده است.
کد خبر: ۶۹۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 26 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اتحادیه ابزار، یراق و رنگ شهرستان کرج با اشاره به دلایل افزایش قیمت رنگ می‌گوید: ماده اولیه رنگ وارداتی است و باعث شده نوسانات ارزی بر قیمت آن تاثیر بگذارد. دلیل دیگر این است که واحدهای تولیدی رنگ همکاری لازم را با توزیع‌کنندگان ندارند.
«بهروز حصاری» می‌افزاید: ماده اولیه تشکیل‌دهنده رنگ تیتانیوم است که وارداتی است و بیشترین نوسانات قیمت رنگ به این ماده بستگی دارد.
وی ادامه می‌دهد: بیشترین مشکلات نوسانات قیمتی بر دوش توزیع‌کنندگان رنگ افتاده است و تولیدکنندگان از دادن فاکتور هم خودداری می‌کنند؛ البته بخشی از افزایش قیمت طبیعی است و نباید تاثیر جوی را که بر بازار حاکم است نادیده گرفت، چراکه سودجویان بازار در این امر دخیل هستند.
حصاری در پاسخ به این‌که چرا با وجود ثبات در بازار ارز کالاها همچنان با قیمت بالا عرضه می‌شوند، می‌گوید: تجار ما افزایش ارز را از قبل پیش‌بینی کرده‌اند و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند اما گویا کاهش ارز را نمی‌بینند. باید زمانی طی شود تا کاهش دلار در قیمت کالا تاثیرگذار باشد؛ چراکه توجهی به کاهش ارز در کشور نمی‌شود و همه منتظر هستند تا بازار به ثبات دائم برسد.
وی می‌افزاید: در ماه‌های اخیر از گمرک کالاهای ابزار و یراق وارد نشده و هر کالایی که در بازار موجود است مربوط به ماه‌های قبل از نوسانات است و چون نظارت دقیقی در سطح کلان وجود ندارد، قیمت به طور بی‌رویه افزایش یافته است.

نظارت‌ها باید بیشتر شود

رئیس اتحادیه ابزار، یراق و رنگ شهرستان کرج با بیان این‌که ما یک اتحادیه توزیعی هستیم و در بخش تولید رنگ نقشی نداریم، می‌گوید: اتحادیه‌ها واسطه بین تولیدکننده، وارد‌کننده و مصرف‌کننده هستند. دولت و سازمان صنعت، معدن و تجارت و واحدهای نظارتی باید دلایل افزایش قیمت را بررسی و سرشاخه‌ها را رصد کنند. تاجری که کالای مورد نیاز را ۸ ماه پیش با ارز دولتی وارد کرده اما با ارز کنونی آن را عرضه می‌کند باید پاسخگو باشد نه توزیع‌کننده‌ای که مجبور است به قیمت خرید کالای خود را عرضه کند.«بهروز حصاری» می‌افزاید: این اتحادیه ۹۰۰ واحد صنفی دارای پروانه را در کرج مدیریت می‌کند و ۱۰۰ واحد صنفی نیز در مرحله دریافت پروانه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار