مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از آغاز ثبت نام جهت صدور و تمدید پروانه کار موقت اتباع افغانستانی و عراقی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 26 December 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین ریاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر ثبت‌نام جهت صدور و تمدید پروانه کار و کارت موقت کار اتباع بیگانه اظهار داشت: این طرح بر اساس دستور العمل ارسالی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانی ذکور دارای کارت آمایش 13 و همچنین دارندگان گذرنامه‌های خانواری، تبدیل وضعیت و مجردین معتبر و اتباع عراقی ذکور دارای کارت هویت 12 که در سنین 18 تا 60 سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: هزینه تمدید کارت کار (پروانه کار) برای تمدید در مدت یک سال، 2 میلیون و 850 هزار ریال و برای صدور جدید 4 میلیون ریال است که باید توسط اتباع خارجی پرداخت شود.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وی افزود: جهت تامین نیاز کارفرمایان متقاضی خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و ضرورت ساماندهی آنان، پروانه کار اتباع فوق الذکر توسط دو دفتر کاریابی منتخب استان صادر و تمدید می‌شود.

ریاحی این دو دفتر را شامل کاریابی کاریابان به نشانی شهرستان یزد، میدان همافر، جنب پل عابر پیاده، نبش کوچه همیشه بهار و  کاریابی دنیای کار به نشانی شهرستان میبد، خیابان امام خمینی، طبقه فوقانی داروخانه دامپزشکی دکتر بحری، نبش کوچه نیلوفر معرفی کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار و بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون کارت کار (پروانه کار) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار آنها ذکر شده را به کار گیرند، مجرم محسوب گردیده و به پرداخت جریمه 1852115 ریال برای هر روز بکارگیری غیرمجاز و همچنین مجازات حبس از 91 روز تا 180روز محکوم می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار