روند طولانی صدور حکم مجتبی فرهمند به عنوان شهردار یزد از سوی وزارت کشور سبب شده که این موضوع به اعتراضات زیادی در شهر یزد به ویژه در بین اعضای شورا منجر شود.
کد خبر: ۶۹۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 26 December 2018

به گزارش تابناک یزد، روند طولانی صدور حکم شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد آنقدر طولانی شده که این روزها موضوع شهردار به یکی از اصلی‌ترین مباحث استان یزد تبدیل شده است.

موضوعی که نمایندگان مردم یزد در شورای شهر یزد نسبت به این موضوع واکنش‌های بسیار زیادی داشته و هر روز اعتراض ها به این روند طولانی افزایش پیدا می‌کند.

مهمترین واکنش به این موضوع، توسط غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد بود که در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد تهدید به استعفا از سمتش را داده بود و بیان کرده بود که اگر وزارت کشور حکم فرهمند را به عنوان شهردار امضا نکند، وی استعفا می‌دهد.

تا حکم ندهید دیگر به شورای نمی‌آیم

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم صبح امروز در نشست علنی این شورا دومین واکنش تند به این تاخیر را انجام داد و گفت:  تأخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد بی احترامی به نظر مردم دارالعباده است.

مرتضی شایق ادامه داد: مجتبی فرهمند یکی از ظرفیت‌های متخصص و بومی یزد است که به انتخاب اعضای شورای اسلامی برای سکان داری دارالعباده انتخاب شده و باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین و تکلیف این مهم اقدام شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: شهردار شخصیت حقوقی و حقیقی بالایی است، متأسفانه تأخیر در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد بازی کردن با آبروی افراد است.

وی با بیان اینکه بی‌تدبیری وزارت کشور در ابلاغ حکم شهردار جدید یزد مشخص است، گفت: اگر این کم کاری توسط وزارت کشور ادامه داشته باشد من به نمایندگی از مردم، شورا را ترک و تا تعیین و تکلیف نهایی این مهم در جلسات شورا شرکت نخواهم کرد.

شایق تصریح کرد: این اقدام وزرات کشور که علی‌رغم گذشت 40 روز هنوز نسب به ابلاغ حکم شهردار یزد اقدام نشده، بی‌احترامی به نظر و انتخاب مردم دارالعباده است.

وی افزود: متأسفانه ما در استان شاهد ورود مدیران غیربومی هستیم و نتوانستیم آن طور که باید و شاید نسبت به تربیت مدیران متخصص بومی اقدام کنیم/روابط عمومی شورا

نماینده ولی فقیه به وضعیت حکم شهردار ورود کنند

مهدی کاشفی‌زاده دیگر عضو شورای شهر یزد هم در این جلسه و در نطق پیش از دستور به وضعیت شهر اشاره و اظهار داشت: اعضای شورا ضمن دیدار با نماینده محترم ولی فقیه از ایشان درخواست شود تا به طور جدی به موضوع حکم شهردار ورود کنند.

عدم وجود شهردار چالش جدی گزارش بودجه 97 شهرداری یزد

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم در این زمینه گفت: بودجه سال 97 شهرداری بدون شهردار در حال گذراست و نمی‌توان گزارش دقیق در این مورد به مردم ارائه کرد.

ونوس عامری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با طرح این سئوال که عدم ابلاغ حکم شهردار جدید تا کی ادامه دارد، گفت: نزدیک به 50 روز است که شورای شهر شهردار جدید را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرده است و سعی داشته بر اساس قانون هرگونه همکاری را با وزیر کشور در راستای توسعه بیش از پیش انجام دهد.

وی با بیان این که همه مسئولان از بالا تا پایین پیابند قانون باشند، افزود: تمام طرح‌های توسعه‌ای و اقشار مختلف مردم یزد در بلاتکلیفی قرار دارند و این معطلی آسیب‌های جدی به یزد می‌زند.

عامری انتخاب مجتبی فرهمند را انتخاب تمام مردم یزد دانست و بیان کرد: این بی توجهی توهین به نظر مردم یزد است.

به نظر می‌رسد وضعیت انتخاب شهردار یزد این روزها به یک چالش تبدیل شده و موضوع اصلی که حتی در بین مردم به یک گلایه از وزارت کشور تبدیل شده، این است که اگر مشکلی در انتخاب فرهمند برای شهرداری یزد وجود دارد چرا این مشکل اعلام نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار