استاندار در شورای اداری مانه و سملقان تاکید کرد؛
استاندار خراسان شمالی که سه شنبه به شهرستان مانه و سملقان سفر کرد، ضمن دیدارهای مردمی و بازدید از چند پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری، در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان گفت: توزیع و تخصیص اعتبارات دولت باید عادلانه و بر اساس اولویت هایی باشد که ضرورت زندگی مردم هر منطقه ایجاب می کند.
کد خبر: ۶۹۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 26 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی تصریح کرد: اولویت های هر منطقه را باید مردم و نمایندگان آن ها در شوراها و بخش خصوصی بگویند.
وی با اشاره به خدمات فراوان نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید که به رشد شاخص های توسعه منجر شده است، در عین حال خدمات ارائه شده به مردم را کافی ندانست و تصریح کرد: مسائلی مثل تحریم ها یا نوسان قیمت ها نباید بهانه ای برای خدمات دهی کمتر به مردم باشد و مدیر درواقع کسی است که با تدبیر خود بتواند در همین شرایط خدمات حداکثری به مردم ارائه کند. وی ادامه داد: هر مسئول در حوزه کاری خودش با توجه به ابلاغ دریافتی و تعهدی که در قبال مردم دارد، مسئولیت صفر تا صد کارها را بر عهده دارد و نباید برای حل مشکلات مربوط به حوزه کاری خود منتظر کسی دیگر باشد.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم چنین از مدیران و نخبگان شهرستان ها خواست نظرات خود درباره سند توسعه را ارائه دهند تا اصلاح شود و لزوم اهمیت قائل شدن برای مزیت های نسبی هر منطقه را نیز یادآور شد.
دکتر شجاعی پس از شنیدن دغدغه های فعالان بخش خصوصی حاضر در این نشست با اذعان به این که وضعیت بروکراسی اداری در استان مطلوب نیست و به مانعی در برابر حرکت بخش خصوصی تبدیل شده است، تاکید کرد: فرمانداران و روسای ادارات باید فضای حضور بخش خصوصی و رغبت آنان به سرمایه گذاری را فراهم کنند.
وی ادامه داد: در هر شهرستان اولویت با طرح های بالای ۹۰ درصد پیشرفت و پروژه هایی است که مردم بیشتری از آن بهره می گیرند. وی هم چنین با اشاره به بازدید سرزده خود از بیمارستان پورسینای شهر آشخانه، توسعه بیمارستان و خدمات مراکز درمانی شهرستان و افزایش شمار پزشکان ارائه دهنده خدمت در این بیمارستان را نیاز ضروری مردم دانست و خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی دستور داد، پیگیری جدی در این خصوص داشته باشد.
استاندار هم چنین با انتقاد از ضعف زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان، خطاب به مدیرعامل این شرکت هم دستور داد با آسیب شناسی وضع موجود و ارائه گزارش مستندی از شرایط این شهرک ها، زیرساخت های موردنیاز فراهم شود تا به مانعی برای توسعه بخش صنعت مبدل نشود.
دکتر شجاعی با ابراز ناخرسندی از وجود معوقات کارگری در برخی شرکت های فعال در شهرستان، فرماندار را مسئول پیگیری حقوق معوق کارگران دانست و از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران کل اجرایی، فرمانداران و شهرداران استان خواست، پیش از اجرای طرح های جدید یا پرداخت مطالبات پیمانکاران، از پرداخت شدن حقوق کارگران اطمینان یابند.
توجه به اولویت ها و مزیت های نسبی مانه و سملقان به ویژه بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات، توجه ویژه به جمعیت ۶۵ درصدی روستانشین شهرستان، برق رسانی به ۴ روستای بدون برق، توزیع مناسب خدمات در شهرستان برای جلوگیری از مهاجرت مردم به مراکز بزرگ جمعیتی، حضور مستمر مدیران استان در شهرستان ها و روستاها و برگزاری نشست ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران این شهرستان در استانداری، از دیگر نکات مورد تاکید استاندار بود.
دکتر شجاعی در این سفر ضمن حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام والای شهدای شهرستان، از بوستان رضوان، گود کشتی و طرح گردشگری پیرامون آن، هم چنین بیمارستان پورسینا، تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه، سایت در حال احداث و ۴۰۰ هکتاری مجتمع گلخانه ای و سد شیرین دره و تاسیسات جانبی آن دیدن کرد و در هر مورد، توصیه ها و دستورات لازم را به متولیان یادآور شد.
استاندار هم چنین پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شنوای مطالبات و دغدغه های جمعی از شهروندان آشخانه بود. حضور در جمع صمیمی اهالی شهر پیش قلعه مرکز بخش مانه و نیز، روستای محمدآباد و گفت و گوی بی واسطه با آنان و صدور دستوراتی برای حل مشکلات ساکنان این مناطق، پایان بخش سفر یک روزه استاندار به شهرستان مانه و سملقان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار