سرپرست استانداري يزد:
سرپرست استانداري يزد در آیین گراميداشت روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: نظام ثبت احوال نمونه موفق از همكاري دولت و بخش خصوصي است و اين مهم باید براي ساير سازمان‌ها و دستگاه‌ هاي اجرايي جهت تقويت همكاري هاي بخش خصوصي با دستگاه‌ هاي دولتي الگو قرار گيرد.
کد خبر: ۶۹۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 29 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ محمد علي طالبي سرپرست استانداری یزد در آیین گراميداشت روز ملی ثبت احوال، با بیان اینکه بار اصلي صيانت از هويت كشور به دوش كاركنان ثبت احوال مي ‌باشد، بیان داشت: هویت عنصر مشتركي است كه اقوام، فرهنگ‌ ها، زبان ‌ها و حتي اديان مختلف را تحت عنوان يک ملت گردهم مي ‌آورد و از اين رو حوزه ثبت احوال موضوع بسيار مهم و حساسي است و در این جریان بی شک بار اصلي صيانت از هويت كشور را نيز كاركنان ثبت احوال بر دوش می کشند که شایسته تقدیر است.

وی در ادامه افزود: يكي از اتفاق‌ هاي خوب در نظام ثبت احوال نمونه موفق از همكاري دولت و بخش خصوصي است و اين موضوع  مي ‌تواند براي ساير سازمان‌ها و دستگاه‌ هاي اجرايي جهت تقويت همكاري هاي بخش خصوصي با دستگاه‌ هاي دولتي در ارائه خدمات به مردم مورد توجه و الگو قرار گيرد.

سرپرست استانداری یزد با اشاره به جایگاه هویت، تصریح کرد: ملت های گوناگونی در طول تاريخ شكل گرفته بوده اند که به علت تضعيف هويت دچار استحاله شدند. حال که امروز در کشور يک جامعه بسيار قوی و منسجم از اقوام گوناگون وجود دارد و در کنار یکدیگر در حال زندگی می باشند بايد همه تلاش خود را براي حفظ اين هويت و جايگاه ملت در طول تاريخ به كار گيريم .

طالبی با تاکید بر نقش آمار و اطلاعات در برنامه ریزی کشور، عنوان کرد: حساسيت كاري كه مجموعه ثبت احوال بر عهده دارد علاوه بر اثرگذاري در حفظ هويت ايراني، براي  ارائه آمار و اطلاعات در نظام برنامه ريزي كشور و استان نيز پشتوانه‌ اي قوي و  كارگشاست که می تواند با ارائه مسیر درست از بسیاری از اشتباهات جلوگیری کرده و نمایانگر مسیر درست در پیشرفت جامعه و ارائه خدمات به مردم باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بی شک بعضي از آمارها مي ‌تواند در پيشگيري از اتفاقاتي كه ممكن است نظام اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه را دچار چالش كند، هشدار دهنده باشد و يا از سوي ديگر برنامه‌ ريزي در مسير سازندگي كشور و استان را تسهيل نمايد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار