معاون اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: همسر آزاری، کودک ازاری، خشونت و طلاق بیشترین میزان تماس‌ها به اورژانس اجتماعی در مازندران است.
کد خبر: ۶۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 24 December 2018

 وحید حسین‌زاده در همایش هزار نفری معلولین و مددجویان بهزیستی شهرستان آمل که با کمک موسسه خیریه آیین مهر آمل در تالار دنیز برگزار شد با بیان اینکه در شش ماه نخست سال بیش از 250 هزار پرونده قضایی در دادگستری استان مازندران تشکیل شد، گفت: در سال گذشته در استان مازندران ده هزار طلاق صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه 7 هزار معتاد در استان مازندران حضور دارند، اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد دغدغه‌های اجتماعی را همگی به نحوی تجربه کردیم.

این مسئول با اشاره به عصر بحران اجتماعی افزود: اگر از فضای مجازی موجود نتوانیم به خوبی استفاده کنیم تبدیل به تهدید خواهد شد.

 

حسین‌زاده با بیان اینکه اگر مسائل اجتماعی موجود در جامعه با رویکرد اقتصادی و سیاسی برنامه ریزی شود تبدیل به دغدغه ای می‌شود که امروز جامعه درگیر آن است، ادامه داد: آسیب اجتماعی در راس مثلثی قرار دارد که یک ضلعش مصادیق موجود در جامعه، ضلع دیگر سازمان‌های مسول و ضلع سوم پیوند بین مصادیق موجود در جامعه با نگاه مسولین و سازمان مسول است.

 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه هیچگاه نمی‌توان ادعا کرد که آسیب‌های اجتماعی به طور کل ازبین خواهد رفت، خاطرنشان کرد: آسیب اجتماعی که جامعه درگیر آن است حرکت به سمت استعمال مواد مخدر صنعتی، آسیب‌های فضای مجازی، رسیدن آسیب‌ها به سمت خانواده و نگفتن آسیب به مشاور و کارشناس خانواده، حرکت آسیب به سمت کودکان و در نهایت رفتن آسیب‌ها به سمت شادی‌های آنی و زودگذر است.

 

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به سمت کودک آزاری، بحث‌های جنسی کودکان، بحث‌های تربیتی کودکان، کودک کار، کودک خیابانی و امثالهم رفته است، گفت: سن آسیب‌های اجتماعی در مازندران کاهش یافته است و حرکت آسیب‌ها هم به سمت کودکان رفت.

 

این مسئول با اشاره به اینکه حلقه مفقوده نظام اجتماعی نشاط اجتماعی است، اظهار داشت: برخی جوانان به دنبال مواد شادی آور لحظه ای هستند.

 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیاین اینکه متولی خاصی در خصوص مسائل اجتماعی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر سازمانی گزارش عملکرد می‌دهد و رویکردی دارد و در راستای برنامه سازمانی خود عمل می‌کند که در این بین نبود متولی خاص در راس مسائل اجتماعی خود نوعی آسیب است.

 

وی با اشاره به اینکه آمل در زمینه کلاس‌های مهارت زندگی از شهرهای ممتاز است، گفت: مهم ترین علت طلاق در مازندران ضعف مهارت زندگی بین زوجین است.

این مسئول با بیان اینکه 18 اورژانس اجتماعی در سطح استان مازندران فعالیت می‌کنند، تاکیدکرد: مردم می‌توانند با تماس با 123 با کارشناسان صحبت و از کمک‌های فوریت‌های اجتماعی بهره ببرند.

 

حسین‌زاده با بیان اینکه زنان خشونت دیده در خانه امن که چندی پیش افتتاح شد می‌توانند از خدمات بهره ببرند، افزود: مرکز بازپروری زنان ویژه در استان مازندران شروع به کار کرد تا آنها را زیرنظر داشته و از خدمات بهزیستی وپزشکی بهره مند کنیم.

 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه کودکان کار و خیابانی در آمل از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: نخستین مرکز روزانه کودکان کار وخیابانی در استان مازندران در آمل در دهه فجر افتتاح خواهدشد.

 

این مسئول با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از سمت زنان به سمت کودکان در حال تغییر است، گفت: در شش ماهه امسال بیش از 400 تماس بابت کودک آزاری داشتیم و 106 کودک در ساری تحت پوشش اجتماعی روانی بهزیستی استان قرار دارند.

 

حسین‌زاده با اشاره به اینکه افتتاح مرکز حمایت اموزشی کودکان کار و خیابانی در آمل دارای اهمیت است، تاکیدکرد: این مرکز روزانه است و کودکان کار غذای گرم دریافت می‌کنند و حمایت اجتماعی معنوی در انجا شکل می‌گیردو حمایت اقتصادی خانواده‌های انها نیز پیگیری می‌شود.

 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه کلاس‌های فنی حرفه ای در آنجا برای کودکان کار انجام می‌شود، گفت: تا به حال 200 کودک کار در مازندران شناسایی شدند که مراحل شناسایی ادامه داد

 

حسین‌زاده با اشاره به اینکه پل ارتباطی مردم با بهزیستی و مسائل اجتماعی، اورژانس اجتماعی و خط 123 است، اظهار داشت: قریب به 35 هزار تماس در استان مازندران با اورژانس‌های اجتماعی 123 برقرار شد.

این مسئول ادامه داد: همسر آزاری، کودک ازاری، خشونت و طلاق بیشترین میزان تماس‌ها است.

 

وی گفت: برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت اورژانس راه اندازی می‌شود و برای 4 شهرستان نیز پایگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن دوازده هزار زن سرپرست خانوار توسط بهزیستی در استان مازندران، ادامه داد: از 110 هزار تومان تا 500 هزار تومان این افراد یارانه دریافت می‌کنند

 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه یارنه جامعه هدف بهزیستی قطع نخواهد شد، گفت: حداکثر صحبت والدین با فرزندان نهایت 15 دقیقه است.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار